محمد دلاوریان عصر جمعه درحاشیه بازدید رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از پروژه‌ های آموزشی درحال ساخت استان البرز درجمع خبرنگاران گفت: با اعتباراتی که برای احداث مدارس طی 2  سال اخیر دراختیار داشته ایم خوشبختانه سرانه فضای آموزشی استان از ۳.۲۴ به ۳.۸۰ مترمربع به ازای هر نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: با افزایش سطح سرانه فضای آموزشی، رتبه استان البرز در سال ۹۸ از جایگاه سی و یکم به سی ام کشوری ارتقا یافته است.

وی در ادامه به ۳۰ پروژه دیگردر حال ساخت درالبرزپرداخت و خاطرنشان کرد: ساخت پروژه های آموزشی استان در سطح  خوبی درحال انجام است.

 به منظور تامین ایمنی دانش آموزان و فرهنگیان ۱۱۷ مدرسه این استان از محل اعتبارات ملی واستانی مقاوم سازی شده است.طرح ایمن سازی مدارس از سال ۱۳۹۰درالبرز اجرایی شده است .

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس البرزنیازبه تامین اعتبار از محل منابع ملی و استانی داریم ، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های سال ۹۹ در این استان را مقاوم سازی مدارس تشکیل می دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرزاضافه کرد: مقاوم سازی مدارس به دلیل تامین امنیت دانش آموزان و معلمان در کلاس های درس از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ مدرسه البرز نیاز به مقاوم سازی دارد، اضافه کرد: ۱۵۰ مدرسه این استان هم باید تخریب کامل شود لذا برای مقاوم سازی و بازسازی مدارس نیاز به مشارکت بالای خیرین نیک اندیش و همچنین نگاه ویژه مسوولان استانی و کشوری داریم.

دلاوریان ادامه داد: ۱۷ هزار و ۵۰۰ کلاس درس درالبرز داریم که همه این کلاس ها باید از ایمنی استاندار برای حضور دانش آموزان و معلمان برخوردار باشند.

استان البرز۵۰۰ هزاردانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.