عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه  در دیدار اعضای شوراهای اسلامی استان به مناسبت روز شوراها  افزود :  هفت اصل  مهم در قانون اساسی مربوط به شوراها است که تشکیل شوراها پس از گذشت ۲۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در دوره ثبات اجرایی شد.

وی با بیان اینکه البته مشکلاتی وجود دارد ولی به اصل و ماهیت ایجاد این نهاد مردمی ارتباطی ندارد، ادامه داد: شوراها ظرفیت مهمی هستند از این رو علاقمند هستم که در فواصل زمانی کوتاه تری این دیدارها صورت گیرد ولی فرصت ها محدود و مسوولیت ها  بسیار هستند.

استاندار البرز به شهرستان های استان و قدمت و اهمیت آن برای کشور اشاره کرد و گفت: چند سالی است که البرز به صورت رسمی به استان تبدیل شده ولی در عمل بسیاری از مقامات ملی همچنان با لفظ استان کرج از آن یاد می کردند، بنابراین تلاش گسترده ای داشتیم تا تمامی ابعاد و ظرفیت ها و نیازهای استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری البرز را در سطح ملی معرفی کرده و به تبع آن توجهات لازم را نیز جذب کنیم.

وی اضافه کرد: شرایط کار و خدمت در البرز فراهم است و کسی نیز مانعی بر سر راه این امر ایجاد نمی کند، چراکه نماینده مقام معظم رهبری در البرز، مدیران و مسوولان سه قوه برای هر اقدامی با هدف توسعه این استان همراه و یاور بودند.

شهبازی  گفت: بسیاری از پروژه های معطل مانده استان که از سال ها قبل آغاز شده و مورد مطالبه مردم بود، در ماه های اخیر به سرانجام رسید، که حاصل بسیج، حرکت و اقدامی تیمی متشکل از مسوولان استانی و ملی بود و نمونه ای از آنها منطقه یک آزادراه تهران شمال، ادامه آزادراه شهید همت در البرز، قطار برقی کرج -هشتگرد است.

راه هشتگرد - طالقان درایستگاه پایانی است

استاندار البرز با اشاره به اینکه  مقامات ملی، یار و یاور مسوولانی که به واقع کار و تلاش می کنند، هستند، افزود: متعاقب به ثمر رسیدن پروژه‌های استان، برای تسریع در تکمیل پروژه کمربند شمالی کرج با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار  شد که با اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای این امر موافقت شد چراکه به صورت مستمر نتایج مساعدت ها و تخصیص های ملی را در البرز مشاهده کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: راه هشتگرد طالقان نیز در ایستگاه پایانی قرار دارد و اگر موضوع کرونا و برودت هوا نبود تاکنون به بهره برداری رسیده بود، ولی اکنون نیز درصدد تسریع در این امر هستیم.

شهبازی گفت: رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد بسیار حایز اهمیت بود چراکه از سال ۹۴ این محدودیت برای شهرک صنعتی اشتهارد اعمال شد و واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگی ناچار به پرداخت مالیات های بیشتری بودند ولی اکنون با تحقق این امر و قرار گرفتن این شهرستان در زمره مناطق محروم کشور باعث شد که مالیات ها به صفر برسد.

دولت به دغدغه های البرز نگاه ویژه دارد

وی با بیان اینکه دولت خیلی توجه دارد به البرز و دغدغه های موجود، افزود: رشد اشتغال و رونق تولید در استان از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، استانی مهاجرپذیر هستیم و چاره ای نداریم جز اینکه بسترهای لازم را فراهم کنیم، از این رو رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد بسیار تأثیرگذار بود.

استاندار ادامه داد: برای تحقق لغو ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد، تمام اعضای دولت از جمله دکتر جهانگیری معاون رییس جمهور، دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور  همراهی و پیگیری کردند و همچنین این موضوع را در سفر رییس جمهوری به البرز برای افتتاح پروژه قطار برقی کرج هشتگرد، درخواست شد.

وی با اشاره به اینکه کارهای بسیاری انجام شده ولی به دنبال تبلیغات نیستیم چراکه تمام این امور را وظیفه خود می دانیم، گفت: در جلسه ای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طی درخواستی، مجوز ساخت بیمارستان در طالقان را توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) گرفته شد.

شهبازی با بیان اینکه اهل هر کجای کشور که باشیم به سرنوشت جای جای این مرز و بوم تعصب داریم، افزود: البرز در سطح ملی خدمات ارایه می دهد بنابراین باید همچنان همراه و همدل باشیم تا تحقق اهداف و برنامه ها تسریع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.