به گزارش خبرنگار مهر، علی صادق مقدسی گفت: یکی از ویژه برنامه‌های تلویزیونی مرکز استان البرز در ماه مبارک رمضان «نسیم سحر» است که ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان بوده و به طور زنده و مستقیم از محل آستان مقدس امام زاده حسن (ع) کرج به روی آنتن می‌رود. این برنامه با ایجاد فضایی عرفانی و ترویج آموزه‌های دینی و معرفتی هر روز از ساعت ۳:۳۰ دقیقه تا ۴:۳۰ دقیقه صبح میهمان البرزی‌ها خواهد بود.

وی به ویژه برنامه «سیمرغ» اشاره کرد و گفت: در این ویژه برنامه حکایت‌هایی از منطق الطیر با حضور کارشناس برنامه پخش خواهد شد، همچنین در ویژه برنامه «همنشین» از زحمات کادر درمان و پزشکی همچنین خانواده‌های شهدا و جانبازان گزارش‌هایی پخش خواهد شد قصه‌های قرآنی با حضور کارشناسان، شرح دعای سحر از بخش‌های این برنامه هستند و محمدعلی کردمصطفی اجرای برنامه را به عهده دارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز البرز به ویژه برنامه «ماه عاشقی» اشاره کرد و گفت: ماه عاشقی ویژه برنامه افطار ماه مبارک است که هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ دقیقه از سیمای البرز پخش می‌شود.

مقدسی به ویژه برنامه «رمضان در استان‌ ها» نیز اشاره کرد که به آداب و رسوم مردم در محله‌های کرج و سایر شهرستان‌های استان البرز می‌پردازد. افطاری با خانواده‌های شهدا، تصاویر مردمی از سفره‌های ساده افطاری و گزارش روز از بخش‌های این ویژه برنامه است که توسط سعید طلایی اجرا می‌شود.

وی همچنین به ویژه برنامه‌های حوزه رادیو اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه «قرار عاشقی» در سحرهای ماه مبارک رمضان با بخش‌های مختلف و متنوع عرفانی و معنوی به روی آنتن رادیو البرز می‌رود. حضور وعاظ برجسته استانی در قالب گفتگوهای معرفتی و مذهبی، تفسیر و شرح دعای صحیفه سجادیه، شرح دعای سحر، شرح و بررسی دعای روز ماه مبارک، برگی از نهج البلاغه و همچنین گزارش‌های مستند از آداب و رسوم سحرهای ماه رمضان در روستاهای استان از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آنها پرداخته خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز البرز پخش ادعیه، تواشیح و نواهای عرفانی را از جمله بخش‌های ویژه برنامه سحرگاهی رادیو البرز دانست و گفت: ویژه برنامه قرار عاشقی هر روز از ساعت ۳:۳۰ تا ۵ صبح به روی آنتن می‌رود.

مقدسی به ویژه برنامه «همه دعوتیم» نیز اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه افطار در ماه مبارک رمضان است که به صورت زنده هر شب ساعت از ۱۹:۳۰ الی ۲۱ روی آنتن رادیو می‌رود.

وی اضافه کرد: قرائت یک جز ترتیل قرآن کریم هر روز در ایام ماه مبارک رمضان توسط قاریان برجسته کشوری در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۵ الی ۶ صبح و ۱۵ الی ۱۶ از رادیو البرز موج «اف. ام» ردیف ۹/۹۴ مگاهرتز پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز به ویژه برنامه‌های خبری نیز اشاره کرد و گفت: «بسته خبری ضیافت رمضان» در این ایام با هدف همدلی، همکاری و اشاعه فرهنگ افطاری ساده، تصاویر ارسالی شهروندان از سفره‌های افطاری و سحری میزان کمک اعضای خانواده در تهیه مواد اولیه، پختن غذا و سایر موارد تهیه و روی آنتن می‌رود.

مقدسی به «بسته خبری محله با صفا» اشاره کرد و گفت: در این بسته خبری از محله‌های قدیمی که برنامه خاصی برای توزیع افطاری به نیازمندان دارند البته با توجه به شرایط و فضای کرونایی، گزارش تهیه و پخش می‌شود.

وی به تهیه گزارش‌های مختلف در ماه مبارک با موضوع معنویت اشاره کرد و گفت: در بسته خبری «مواسات در ماه رمضان» از هزار و شش محله‌ای که سازمان تبلیغات اسلامی برای کمک‌های نقدی و غیر نقدی مشخص کرده است گزارش تهیه و پخش خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.