حمیدرضا ورزشی در اولین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ در سال ۹۹ که با رعایت اصول فاصله‌گذاری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت:شورای آموزش و پرورش می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین عوامل، در راستای مرتفع نمودن مشکلات آموزشی و پرورشی مدارس ایفای نقش نماید.
ورزشی  در خصوص نقش، جایگاه و اهمیت امر شوراها مواردی را مطرح کرد و گفت: بازخورد جلسات شورا باید بصورت ملموس در مدارس و در تمامی حوزه‌ها مشاهده گردد و البته لازمه امر حضور و فعالیت و تلاش مستمر کلیه اعضای شورا و روسای ادارات شهرستان می‌باشد.
وی گفت: برای  پیشبرد اهداف آموزشی، پرورشی و تربیتی مشارکت همه دستگاه‌ها و داشتن روحیه دلسوزانه و مسوولیت پذیری باید ملاک عمل باشد.
سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ ضمن قدردانی از همه معلمان و نقش بی بدیل آنان که این روزها به عنوان جهاد گران عرصه علم و دانش تلاش و فعالیت شبانه روزی را از طریق فضای مجازی انجام می‌دهند گفت: این همت معلمان ساوجبلاغ با وجود امکانات کم و گستردگی روستاها ر حائز اهمیت است و امیدواریم فرصتی پیش بیاید تا قدردان این قشر محترم باشیم.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ نیز تراکم و رشد دانش آموزی در نقاط مختلف شهرستان را تا ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان رشد به خصوص در شهر جدید هشتگرد و بعثت هشتگرد نیاز ما را به مدارس جدید دوچندان می‌کند و باید شرکت عمران حسب افزایش ساختمان‌های موجود تعداد مدارس لازم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
محمود پایکاری از عدم حضور اعضای هیآت مدیره شرکت عمران در نشست های شورای اموزش و پرورش گلایه کرد و گفت: بخش عمده مشکلات ما در ساخت فضاهای آموزشی به این شهر بر می‌گردد و باید متولیان این شهرها در این نشست کمی و کاستی‌ها را پاسخگو باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات شورای اموزش و پرورش پرداخت و گفت: ما در سال گذشته رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان را از آن خود کردیم و اگر چه به خاطر مباحث کرونا فرصت تجلیل به وجود نیامده ولی انتطار داریم در سال جاری هم این روند ادامه داشته باشد و قدمهای خوبی را در حوزه آموزش و پرورش برداریم.
پایکاری فزود: تمام مدارس گندزدایی شده و  بسته های بهداشتی هم آماده کرده ایم که اگر برای حضور دانش‌آموزان اعلام کردند، بتوانیم از هر لحاظ آماده و با موزاین و پروتکلهای اعلام شده خدمات ارائه کنیم.
وی در ادامه یارانه سوخت برای معلمان روستاها، نت معلمان، مساعدت مخابرات برای ای دی اس ال خانواده های معلمان و فعال شدن مدیران مدارس از هفته آینده مطالبی را بیان کرد و خواستار تجهیز مرکز اختلالات یاد گیری بخش چهار باغ شد.
معاون سیاسی امنیتی انتظامی فرمانداری ساوجبلاغ هم با اشاره به آمار میزان سواد آموزان در شهرستان به نقش بی بدیل معلمان و عدالت شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: درصد رشد سواد در شهرها و روستاهای ساوجبلاغ برابری می کند و این روند باید با حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش تداوم یابد.
رضا محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور، به عنوان اساس پیشرفت و ترقی نظام به حساب می آید و نقش مهمی در برنامه های توسعه اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی ایفا می کند به اهداف و وظایف شورای آموزش وپرورش اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش توجه به بحث اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت است واز آنجا که رسالت آموزش و پرورش در جامعه بسیار حساس و مهم می باشد و از اهمیت و جایگاه خاص و زیر بنای توسعه کشور است  همه وظیفه داریم به آن کمک نماییم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.