سرهنگ پاسدار علی شعبانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه بر روی خودروهای مخصوص سوار شده و بدون اینکه شخصی نازل آن را در دست داشته باشد با برنامه ای که به آن داده شده اقدام به ضدعفونی می کند و فقط راننده در خودرو حضور دارد.

وی اظهار داشت:‌ تاکنون ۱۰  دستگاه  از این نوع  در اختیار نواحی و حوزه های بسیج قرار داده شده و این ناحیه آمادگی آن را دارد تا در صورت نیاز نواحی مختلف آن را با کمترین قیمت تولید و در اختیار آن ها قرار دهد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون اشاره کرد و گفت:‌ تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار عدد ماسک در کارگاه های جهادی این ناحیه تولید و توزیع شده است.

شعبانی با بیان اینکه ۱۴ کارگاه جهادی تولید ماسک در این ناحیه مقاومت مشغول فعالیت هستند، افزود: در این ناحیه ۴۰ پایگاه بسیج و ۳۲ قرارگاه محله محور درگیر فعالیت های ضدعفونی و تولید لوازم پیشگیرانه بیماری کرونا هستند.

وی به محلات تحت پوشش این ناحیه اشاره کرد و بیان داشت: محلاتی همچون کمالشهر، خرمدشت، پیشاهنگی، اخترآباد، آق تپه، قنبرآباد، شعبان آباد، ‌سهرابیه، ‌مهرشهر، فاز۴ مهرشهر و گلستان که بیشتر جزو مناطق محروم هستند، زیرپوشش این ناحیه قرار دارند.

توزیع بیش از ۵۳ هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم غرب کرج

شعبانی یکی دیگر از اقدامات جهادگران و بسیجیان این ناحیه را تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و کمک معیشتی دانست و گفت: تاکنون ۵۳ هزار و ۳۰۰ بسته بهداشتی در این ناحیه تهیه و در اختیار مناطق محروم غرب شهرستان کرج قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ بسیجی و جهادگر در حال فعالیت در این قرارگاه ها و پایگاه ها هستند، اضافه کرد: برای کمک به خانواده های نیازمند این مناطق تاکنون بیش از ۲ هزار بسته کمک معیشتی با ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان تهیه و توزیع شده است.

فرمانده ناحیه سپاه امام هادی (ع) کرج با بیان اینکه ۵۷ گروه رفع آلودگی در این ناحیه مشغول فعالیت هستند، گفت: تاکنون ۸۵۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی برای گندزدایی معابر و خیابان های این ناحیه استفاده شده و کمتر کوچه ای در این ناحیه وجود دارد که کمتر از ۱۰ بار ضدعفونی نشده باشد.

وی افزود: روزانه حدود ۳۰ گروه بسیجی و جهادگر مشغول ضدعفونی معابر، کوچه ها و خانه های این ناحیه هستند به طوریکه تاکنون ۳۰ هزار نفر روز و ۲۴۰ هزار نفر ساعت عملیات ضدعفونی در این ناحیه انجام شده است.

ایجاد یک نقاهتگاه ۴۳ تخته در ناحیه امام هادی (ع)

شعبانی در ادامه به ایجاد یک نقاهتگاه ۴۳ تخته در منطقه رضوانیه کمالشهر کرج اشاره کرد و گفت: این نقاهتگاه ها که در سپاه با عنوان سالن های ۹ دی آماده سازی می شوند،‌گنجایش یکصد تخت را دارد ولی اکنون با ۴۳ تخت آماده پذیرش بیماران احتمالی است.

وی افزود: همچنین روزانه ۲۵ نفر از خواهران بسیجی این ناحیه در امر غربالگری در پایگاه های بهداشت فعال هستند ضمن اینکه سپاه ناحیه امام هادی (ع)‌نز به صورت مجزا اقدام به راه اندازی ۲ مرکز غربالگری کرده است.

تولید بیش از ۲۰۰ عنوان پوستر کرونایی توسط بسیجیان

فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع)‌شهرستان کرج یکی دیگر از اقدامات جدی بسیجیان این ناحیه را فعالیت در حوزه فرهنگی و فضای مجازی دانست و گفت: تاکنون تعدادی نماهنگ توسط بسیجیان فعال در این عرصه تولید و در فضای مجازی منتشر شده که بازخوردهای خوبی نیز داشته است.

وی افزود: طراحی و انتشار بیش از ۲۰۰ عنوان پوستر جدید با موضوع کرونا از دیگر اقدامات بخش فرهنگی این ناحیه است.

وی اضافه کرد که ۲ نماهنگ دیگر توسط هنرمندان بسیجی این ناحیه با عنوان «مدافعان سلامت» و «سازندگی» در حال تهیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.