مجمع ملی جوانان استان البرز  از همان روزهای نخست که پای ویروس کرونا به  کشور و استان باز شد، در حرکتی خودجوش به یاری مردم شهرها شتافت و اکنون در جای جای استان  اعضای پویش مردمی مقابله با کرونا شبانه روز کارهای جهادی  انجام می دهند و بسیاری از مردم  را نیز برای مهار کرونا با خود همراه کرده اند.

این مجمع با همراهی ۱۵۰ تشکل مردم نهاد در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، حمایتی و... ، دوشادوش دانشگاه علوم پزشکی  استان و سایر ارگانها در کنار مردم است تا ویروس کرونا را شکست دهد.

رییس مجمع ملی جوانان استان البرز  روز جمعه به خبرنگار ایرنا  گفت : جوانان عضو این مجمع برنامه های متنوعی برای شاداب سازی مردم ، آگاهی بخشی و پیشگیری از کرونا در پیش گرفته اند

که تولید کلیپ های طنز ، برگزاری جشنواره های مختلف در شبکه های اجتماعی ، راه اندازی کمیسیون رسانه و فضای مجازی و  پویش بزرگ در خانه بمانیم و کتاب بخوانیم  از جمله آنها است .
محسن انصاری افزود: کمیسیون اوقات فراغت و نشاط اجتماعی با راه اندازی پویش «در خانه بمانیم و  ازباهم بودن لذت ببریم» را با هدف پیشگیری از کرونا اجرایی کرده است.

رییس مجمع جوانان استان البرز گفت: کمیسیون علمی، آموزشی و پژوهشی مجمع جوانان البرز با  راه اندازی یک سوله، محلول ضدعفونی برای تامین نیازهای عمومی و مردم تولید می کند.

  همکاری با دانشگاه علوم پزشکی البرز ، جذب داوطلبان حوزه درمان در قالب بهیار و پرستار و همکاری در نشر و توسعه پویش ویزیت رایگان پزشکان به صورت مجازی از اهم اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان  مجمع جوانان البرز به شمار می رود.

  ساخت و پخش فیلم های  آموزشی با حضور پزشکان برای آگاهی بخشی و پیشگیری از کرونا، ساخت مستند از فعالیت های جهادی در حوزه کرونا، همکاری با بسیج در امر  پاکسازی و ضدعفونی مناطقی از مهرشهر. کیانمهر و زنبق کرج از دیگر فعالیت های مجمع ملی جوانان البرز است .

انصاری گفت: طراحی سرگرمی های خانگی برای تمام اعضای خانواده ها، آموزش تهیه و تولید ماسک در منزل و همچنین معرفی مجازی جاذبه های گردشگری استان، مهم ترین اقدامات کمیسیون محیط زیست وگردشگری می باشد.

مجمع جوانان استان با همکاری خیرین  استان ، اقدام به راه اندازی پنج کارگاه تولید ماسک زیر نظر اداره تجهیزات پزشکی استان نموده و روزانه حدود سه هزار ماسک  را تولید  و بین نقاط حاشیه نشین ، هلال احمر ، راهور ، کودکان کار و...توزیع می کند.

تاکنون بیش از ۲ هزارو ۱۰۰ نفر با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری شده که بیش از یک هزارو۵۰۰ نفر بهبود یافته اند و تعدادی جان باختند.

اکنون حدود ۵۰۰ نفر در بیمارستان های البرز بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.