به گزارش  روز پنجشنبه روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، علیرضا رفیعی نژاد در نشست فصلی مسوولان موسسه رازی و سازمان دامپزشکی که در کرج برگزار شد افزود: حمایت از تولید کننده داخلی که توان و ظرفیت تامین نیازهای کشور را دارد در دستور کار سازمان دامپزشکی است.

وی اضافه کرد: این سازمان اقدامات لازم برای حمایت از تولیدات موسسه رازی به عنوان تولید کننده اصلی واکسن و مرکز تولیدی و تحقیقاتی بزرگ کشورمان را در مقابل واکسن های مشابه خارجی انجام داده و تا حصول نتیجه پیگیر است.

رفیعی نژاد با بیان اینکه موسسه رازی مجموعه توانمند کشورمان در تحقیق و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک است، اظهارداشت: این موسسه تاکنون نقشی اساسی در تامین واکسن های مورد نیاز سازمان دامپزشکی داشته و شایسته است که در شرایط بیشتر از همیشه از آن حمایت شود.

 موسسه تحقیقات واکس و سرم سازی رازی مستقر در البرز به عنوان نخستین و بزرگترین تولید کننده فرآورده های بیولوژیک در خاورمیانه در ۱۶ دی ماه سال ۱۳۰۳ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون با حدود ۹۵ سال قدمت در عرصه سلامت کشور حضوری برجسته دارد.

در این مجموعه استراتژیک، به واسطه سال ها تحقیق و پژوهش محققان و پژوهشگران برجسته کشور، حدود ۹۰ درصد واکسن های انسانی، ۹۰ درصد واکسن های دامی و ۳۰ درصد واکسن های مصرف طیور کشور تولید می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.