علی اوسط هاشمی عصرسه شنبه در حاشیه نخستین نشست هم اندیشی با نمایندگان مربیان آموزش فنی و حرفه ای کشور  در کرج برگزار شد به خبرنگاران  گفت:  بر همین اساس 

تدوین 2 هزار استاندارد جدید آموزش مهارتی در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار گرفته است.

وی بیان داشت : تدوین این  استانداردهای آموزشی منطبق با مشاغل جدید حاصل از دانش بنیان، فناوری نانو، هوافضا،  فناوری استفاده از پهپادها و غیره است و در این‌میان تربیت مربیان جدید و بکارگیری تجهیزات روز ضروری است.

هاشمی گفت :  البته در شرایطی که کشور در اوج تقاضا برای اشتغال  است ما نباید اشتغال  را محدود به حضور در مراکز اداری و حکومتی کنیم بلکه باید به اشتغال در مراکز متعدد اندیشید  که با  حضور در بازار و تقاضا محوری ارتباط دارد.

وی تاکید کرد که در این بین  کاهش ساعت آموزشی مربیان و ارتقای مهارت آنها بر اساس  فناوریو تقاضای بازار مهم است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: زمانی که تمام کارآفرینان، مراکز بزرگ صنعتی، اصناف و ...در مشاغل مختلف به توانمندی سازمان آموزش  فنی و حرفه ای آگاهی یابند، شاهد افزایش تقاضا و در کنار آن مشارکت در بخش خصوصی خواهیم که به بیشتر شدن‌ سطح اشتغال منجر می شود.

هاشمی در پاسخ به سووالی  در خصوص اینکه  آیا برگزاری رشته های جدید برای اتباع خارجی نیز مدنظر است، بیان داشت:  کشور ما با  ۱۵ کشور همسایگی دارد و در یک حوزه جغرافیای فرهنگی  قرار داریم ضمن آنکه  ارتباط ما با آنها و دفاع از حقوقشان در شرایط بحرانی ایجاب می کند که نسبت به همسایگان بی اعتنا نباشیم.

وی گفت: در چهار تا پنج  استان کشور که بیشترین  حضور اتباع خارجی را داریم در قالب قراردادی که با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ، آموزش های مهارتی به اتباع خارجی ارائه می شود.

در نشستی  با حضور معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نظرات و پیشنهادات ۶۰ نفر از مربیان آموزش فنی و حرفه ای کشور در کرج مورد بررسی قرار گرفت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.