عزیزاله شهبازی روز شنبه در نشست  امضای تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  در کرج برگزار شد،اظهار داشت: این استان در حوزه فناوری، شتاب دهنده، استارتاپ ها و اقتصاد دیجیتال رشد بسیار خوبی داشته و راه اندازی کارخانه نوآوری می تواند آینده فرزندان این استان را به سمت ابتکار و خلاقیت هدایت کند.

وی با ابراز خرسندی از توجه ویژه دکتر سورنا ستاری معاون رییس جمهوری  به استان البرز گفت:  راه اندازی کارخانه نوآوری البرز می تواند در ایجاد اشتغال و پایین آوردن نرخ بیکاری موثر واقع شود.

شهبازی با قدردانی از تلاش های شورای شهر و شهردار کرج برای راه اندازی کارخانه نوآوری البرز ، افزود: پیش بینی می شود این کارخانه تابستان سال 99 بهره برداری شود.

وی ادامه داد: اقتضائات این استان به واسطه رشد سریع جمعیت و افزایش روز افزون مهاجرت می طلبد که پیگیری جدی در خصوص توسعه فناوری های نوین و دانش بنیان داشته باشیم.

شهبازی گفت: در هزاره سوم باید به سمتی حرکت کنیم که ایجاد اشتغال از طریق شتاب دهنده ها، استارتاپ ها، فناوری های نوین و دانش بنیان داشته باشیم.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی شدن پروژه ملی مهارت  در این استان از فردا  یکشنبه خبر داد و اظهار داشت: صندوق شکوفایی و نوآوری نیز به عنوان مصوبه حضور قبلی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اکنون با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه در مراحل پایانی ثبت قرار دارد.

علی اصغر کمالی زاده شهردار کلانشهر کرج نیز در این نشست گفت: حکمرانی هوشمند و افزایش بهره وری در ارائه خدمات به شهروندان از مهم ترین اهداف راه اندازی کارخانه نوآوری است.

وی اضافه کرد: زمین محل احداث کارخانه نوآوری استان البرز در خط چهار حصار کرج بیش از ۱۰ هکتار وسعت دارد که امیدواریم در تابستان ۹۹ به بهره برداری برسد.

کمالی زاده گفت: طبق آمار بیش از ۳۰۰ هزار نفر دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در شهرکرج ساکن هستند و نشان از فرهیختگی این شهر دارد، نبوغ و نوآوری های موجود در این کلانشهر را می توان در دل فعالیت های کارخانه نوآور البرز بارور و به مرحله تجاری سازی رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.