فعال شدن این پایگاه های محلی درمدارس نقش موثری در پوشش کامل سواد آموزی در استان در راستای تحقق حجم ابلاغی سواد آموزی خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز در نشست کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی البرز گفت: به منظور شتاب بخشی به فعالیت های سوادآموزی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ باید با برنامه عمل کرد.

رحمان درکی خاطرنشان کرد: برای شتاب بخشی سواد در استان تفاهم نامه ای در قالب ۲۲ برنامه و راهبرد بین روسای آموزش وپرورش نواحی و مناطق البرز منعقد و اجرایی شده است.

بررسی عملکرد و تعیین تکلیف مراکز یادگیری محلی دولتی و غیر دولتی و رسیدگی اسناد مالی و ارائه راهکار مناسب به منظور تسریع در پرداخت آن از دیگر مواردی است که در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز دراین نشست گفت : برنامه شتاب بخشی در راستای اجرایی نمودن سیاست‌ها وبرنامه های ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی کشور و بر اساس برنامه عمل سالانه معاونت سواد آموزی در آموزش و پرورش البرزعملیاتی شده است.

 یونس جاوید نسب تصریح کرد: این اقدام فرهنگی – انگیزشی دامنه خدمات کیفی سواد به جامعه هدف را در البرز رقم می زند.

وی یادآورشد: برای شتاب بخشی به فعالیت های سواد آموزی در البرز باید شناسایی، جذب وآموزش بیسوادان  در دستور کار قرار گیرد و مدارس به عنوان پایگاه آموزشی محلات معرفی شوند.

 مهندسی تحول در سوادآموزی با عزم جدی همه عوامل تاثیر گذار، مشارکت وهمدلی و هم افزایی فکری برای تدوین یک برنامه عملیاتی منسجم و ایجاد موفقیتهای جدید با استفاده از تمام امکانات مادی ،معنوی ومنابع انسانی میسر می شود.

جاوید نسب ، تعیین سهم مشارکت هر عضو برای موفقینت منطقه و رصد مستمر توافقنامه به صورت ماهانه را ضروری دانست.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرزازاهتمام جدی در برگزاری نشست‌های شورای پشتیبانی، بهبود کیفیت، ستاد امتحانات، کارگروه واگذاری، شناسایی مؤسسات واجد شرایط وعقد قرارداد برون سپاری، مدیریت بهینه وافزایش بهره وری منابع ومصارف مالی وتنظیم به موقع اسناد را از بندهای این تفاهم نامه ذکر کرد.

سالانه حدود پنج هزار نفر در کلاس های سواد آموزی البرز شرکت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.