امیر غفرانی روز یکشنبه در نشست شورای ورزش البرز با بیان اینکه نیازهای ورزشی این استان بسیار بیشتر از امکاناتی است که در اختیار داریم، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان اجازه شروع پروژه های جدید ورزشی را نمی دهد چرا که باید ابتدا طرح های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

بر اساس استانداردها، سطح سرانه ورزشی به ازای هر نفر باید یک متر و ۲۰سانتی متر مربع باشد، که هم اکنون سرانه ورزشی در البرز به ازای هریک نفر، ۳۸ سانتی متر مربع است، این در حالی است که اگر آمار و اطلاعات در خصوص سالن ومکان های ورزشی موجود در استان به صورت کامل ارائه شود می توانیم این آمار را به ۵۳ سانتی متر مربع برسانیم.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی  استان باید اماکن ورزشی خود را بر حسب متراژ و وسعت به اداره کل ورزش و جوانان البرز اعلام، تا بتوانیم در زمینه میزان دقیق سرانه ورزشی و کمبودها در این بخش آمار دقیقی به وزارتخانه اعلام کنیم.

غفرانی با اشاره به ظرفیت های ورزشی البرز گفت: ورزشکاران این استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ مدال در سطح جهانی، ۱۹ مدال آسیایی، ۷۵ مدال در سطح بین المللی و یک هزار و ۲۰۵ مدال در سطح کشوری را به دست آورده اند.

وی افزود: پارسال ورزشکاران این استان با کسب ۳۰ مدال طلا موفق به کسب مدال نخست دومین المپیاد استعدادهای برتر کشور شدند و امسال نیز با کسب ۳۷ مدال طلا، رتبه اول این رقابت ها را ازآن خود کردیم.

مدیر کل ورزش و جوانان البرز به نیازهای ورزشکاران معلول این استان اشاره و گفت: معلولان استان که برای شرکت در رقابت های ورزشی از دیگر شهرهای استان به کرج می آیند نیازمند کمک هستند.

استان البرز بیش از  ۱۵۶هزار ورزشکار ساماندهی شده ،دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.