داریوش جلیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: به منظور شناسایی دانش آموزان مبتلا به دیابت از سال ۹۴ طرح غربالگری در مدارس البرز به اجرا درآمد.
وی بیان داشت: مراقبان بهداشت سلامت و کارشناسان انجمن دیابت استان با برگزاری نشست های گروهی در مدارس اقدام به انتقال پیام های آموزشی به دانش آموزان و والدین می کنند.
 دیابت به عنوان شایع ترین بیماری مزمن و غیر واگیر در جهان است که در کشور ما نیز در بین گروه های سنی مختلف در قالب یک بیماری خاموش دیده می شود که نیاز به اقدامات آموزشی پیشگیرانه دارد.
 جلیلی خاطرنشان کرد: این بیماری هنگامی بوجود می آید که بدن توانایی تولید انسوبین کافی را نداشته و یا نتواند از انسولین تولید شده استفاده کند.
رئیس انجمن دیابت البرزادامه داد: درقالب برنامه های آموزشی دانش آموزان با موضوعات آموزشی همانند دیابت چیست، انواع دیابت ، عوارض دیابت علائم دیابت ، افراد در معرض دیابت و پیشگیری از دیابت آشنا می شوند.
وی اجرای تست قند خون دانش آموزان در مدارس ، انتقال پیام های آموزشی ، تهیه و توزیع رایگان دستگاه تست قند خون ، برشور و برگزاری همایش آموزشی نحوه کنترل قند در بیماران دیابتی و خود مراقبتی را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی انجمن دیابت البرز برشمرد.
جلیلی ادامه داد: در این سال ها آموزش و پرورش البرز در زمینه اجرای طرح غربالگری دیابت ویژه دانش آموزان و برنامه های آموزشی برا ی والدین و دانش آموزان موفق عمل کرده است.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموزدارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.