غلامعلی شرق در گفتگو با خبرآنلاین اظهار کرد: ۶۷ درصد از تصادفات درون شهری در شهر کرج مربوط به بلوار و خیابان های اصلی شهر است که به دلیل سرعت بالا شدت تصادف بالا است و با رعایت این موضوع می توانیم کاهش ۶۷ درصدی تصادفات درون شهری را شاهد باشیم.

وی با عنوان اینکه در برخی مواقع تصادفات به دلیل قصور دستگاه های اجرایی است، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری در ۳۲ تصادف ارگان ها مقصر شناخته شده اند.

رئیس پلیس راهور استان البرز بیان کرد:  استان البرز در معابر درون شهری در شش ماهه ابتدایی سال با نظارت های ما و رعایت شهروندان شاهد کاهش ۱۸ درصدی تصادفات فوتی، ۲۱ درصدی جرحی و جمعا ۲۶ درصد تصادفات استان  بودیم.

شرق تصریح کرد: همچنین در بحث توقیف خودرو در معابر شهری در شش ماهه نخست ۲۵ هزار خودرو و ۱۱ هزار موتور سیکلت به دلیل تخلفات توقیف شده اند.

وی  در خصوص انجام آموزش های مختلف به شهروندان برای کاهش تصادفات، عنوان کرد: در استان برای  ۲۶۰هزار دانش آموز کارت همیار پلیس صادر شده است و آموزش ها ویژه دانش آموزان در مدارس و پارک های ترافیکی استان در طول سال تحصیلی اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان البرز بیان کرد: باتوجه به اینکه کودکان ذهن پویایی دارند و رانندگان آینده خواهند بود لذا این آموزش ها به بهبود فرهنگی رانندگی در آینده نیز کمک خواهد کرد.

شرق در خصوص دیگر کارهای آموزشی در پلیس راهور استان البرز خاطر نشان کرد: افراد متخلفی که خودروی آنها بدلیل تخلفات حادثه ساز توقیف شده اند ملزم به دوره های باز آموزی پیش از ترخیص خودرو خود می شوند.

وی با بیان اینکه در بین ۱۰ کلان شهر کشور البرز کمترین تصادفات فوتی و جرحی را دارا است، افزود: وضعیت تصادفات ترافیکی در استان البرز بهبود یافته است اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.

رئیس پلیس راهور استان البرز اظهار داشت: علیرغم زیر ساخت های ضعیف ما در شش ماهه نخست سال در بحث تصادفات فوتی رتبه ۲۸ و جرحی استان ۳۳ کشور هستیم.

شرق بیان کرد: میانگین تردد در جاده های کشور هر یک ساعت ۴۲۱ فقره است که این میزان در استان البرز ۱۶۰۰ تردد است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ دستگاه اجرایی وظیفه انجام کارهای فرهنگی، بهسازی و خدمت رسانی را در کاهش ترافیک و حوادث جاده ای دارند، گفت: وظیفه پلیس راهور مدیریت ترافیک و صحنه تصادف است اما اکنون فعالیت های مختلفی در راستای فرهنگ سازی و مطالبه بهبود نقاط حادثه خیز شهری را هم پیگیری می کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1275119
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.