به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج افزود:  بوق‌های رسانه ای وابسته به رژیم صهیونیستی و سعودی با بزرگ‌نمایی این مطالبه‌ها در تلاش برای ایجاد نزاع و درگیری را در منطقه هستند و دشمنان به اشتباه گمان می کنند با ایجاد درگیری، سرنگونی دولت کنونی عراق و تحت‌تاثیر قرار دادن اربعین حسینی و شکستن محور مقاومت می توانند به اهداف خود دست یابند.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر دشمن با ضربه‌های پی در پی مقاومت در کشورهایی از جمله یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و عراق مواجه شده و محور مقاومت در حال پیشروی است و هیچ فشاری هم نتوانسته این محور مقاومت متوقف کند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: از این رو دست به دامان اعضای حزب شکست خورده بعث شده اند تا با ایجاد اختلاف بین کشورهای محور مقاومت توجه دنیا را از حرکت عظیم اربعین منحرف کنند.

حسینی همدانی گفت: به فرموده رهبر انقلاب، اربعین دیگر جهانی شده است و این حرکت دشمن موجب باشکوه تر شدن حرکت اربعین خواهد شد و جلوه‌های حسینی امسال چشم دشمنان را کور خواهد کرد.

تلاش نیروی انتظامی برای رسیدن به تراز انقلاب

امام جمعه کرج با اشاره به  فرارسیدن هفته نیروی انتظامی از تلاش های کارکنان، فرماندهان و خانواده های ناجا در امر امنیت  قدردانی کرد و گفت: تلاش‌های زیادی برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی در نیروی انتظامی شده است و نقش این نیرو در عرصه های مختلف امنیتی، اجتماعی و فرهنگی بسیار اهمیت دارد.

وی با یادآوری تلاش‌های نیروی انتظامی در فضای واقعی و مجازی برای تامین امنیت مردم اضافه کرد: این تلاش‌ها تامین کننده آبروی نظام جمهوری اسلامی است و دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌ها نیز باید همکاری مناسبی با نیروی انتظامی داشته باشند تا شعار امسال با عنوان «پلیس هوشمند، امین مردم» محقق شود.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: نیروی انتظامی باید باید با در نظر گرفتن شرایط کنونی اطراف کشور و دست‌های آلوده به مفاسد و بزه‌های آلوده در داخل، عوامل انحرافی و دعوت به بی نظمی‌های اجتماعی، باوجود حفظ اقتدار رفتار محبت‌آمیز و مهربانانه با مردم داشته باشد.

۱۱ الی ۱۷ مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

رفع مشکلات اقتصای با تکیه بر توانمندی‌های داخلی

خطیب جمعه کرج با یاآوری ابلاغ چهل و چهارمین سیاست‌های کلی نظام توسط رهبر معظم انقلاب درباره مباحث قانونگذاری گفت: رهبری با ابلاغ این سایت‌ها به قوای سه‌گانه از روسای قوا خواسته‌اند اقدامات، زمانبندی و پیشرفت برنامه‌ها را گزارش کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی همچنین با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایشان بارها درباره رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرده و فرمودند که راهبرد صحیح حل این مشکلات توجه به توانمندی‌های داخلی است.

وی ادامه داد:  رهبر معظم انقلاب همچنین در بخشی از بیاناتشان درباره موضوع هسته‌ای و جدیت در این حوزه تا رسیدن به نتیجه مطلوب تاکید کردند؛ مرور تاریخ اهل بیت روشن‌کننده بسیاری از قضایا و مسائل تاریخی است که با آن مواجه می‌شویم.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: مردم ایران تاکنون ثابت کرده اند که ملتی مقتدر بوده و در مقابل هیچ قدرتی جز خداوند متعال تسلیم نمی‌شوند و زیر بار ظلم نمی‌روند؛ آمریکا و متحدانش هم باید بدانند که ملت ایران یک قدم از حقوق و منافع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

امام جمعه کرج با یادآوری تبعید امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ترکیه با افشاگری لایحه کاپیتالاسیون گفت: ایشان پس از ۱۰ سال از ترکیه به عراق و سپس به فرانسه تبعید شدند ولی هیچگاه از مواضع روشنگرایانه خود در مبارزه با طاغوت کوتاه نیامدند.

نارضایتی از افزایش قیمت نان

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: از مدتی پیش نان در استان البرز گران شده و به گفته مسؤولان تعزیرات این افزایش قیمت از طرف خود نانوایی‌ها بوده است؛ البته استدلالی در این خصوص وجود دارد اما اگر قرار است نان گران شود باید در سراسر کشور رخ دهد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی افزود: البته قیمت اجاره و هزینه‌ تهیه نان در مناطق مختلف کشور یکسان نیست و مسؤولان باید این موارد را در نظر بگیرند؛ با این حال تصمیم‌های مسئولان در این رابطه باید با رعایت جوانب مختلف باشد تا از سوءاستفاده عده‌ای منفعت ‌طلب و فراهم کردن نارضایتی مردم جلوگیری شود.

نماینده مجلس وامدار کسی نباشد

امام جمعه کرج با یادآوری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نماینده مجلس باید زبان گویا و بیان‌کننده خواسته های مردم باشد که لازمه آن هویت و آزادی است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی بای بیان اینکه نماینده مردم نباید وامدار شخص و گروهی باشد و به چنین افرادی نباید رای داد، افزود: آنان که برای رسیدن به مجلس شورای اسلامی شام و ناهار می‌دهند روش اسلامی را به ‌کار نگرفته‌اند، بلکه به شعور مردم توهین کرده‌اند و چنین افرادی افراد فاسد را می‌شناسند و تشخیص می‌دهند.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد نامزدهای انتخابات در مسئولیت‌های گذشته‌شان بهترین راه شناخت آنان از جنبه‌های مختلف از جمله پاکدستی است.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.