بهنام میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: لازم است اولیا دانش آموزان برای پیشگیری و کاهش مخاطرات و افزایش ایمنی سفر دانش آموزان از خانه تا مدرسه و برعکس به نکات مهمی که مد نظر آموزش و پرورش است دقت کنند.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه ماده ۱۹ در سطح کشوری و استانی ، خاطرنشان کرد: این کارگروه وظیفه بررسی ، تهیه و ابلاغ شیوه نامه کلی سرویس حمل و نقل دانش آموزی بر مبنای قوانین بالادستی را دارد.

میرزایی  بیان داشت: آخرین مصوبه این کارگروه در سال ۱۳۹۷ توسط وزارت کشور به دستگاه ها ابلاغ شده است .

وی یادآورشد: براساس این دستورالعمل سرویس حمل و نقل دانش آموزی بایستی توسط شرکت های تخصصی حمل و نقل بار و مسافردارای پروانه کسب با شرایط لازم و پذیرش مسوولیت حقوقی سرویس مدارس طرف قرارداد از جمله بیمه و ایمنی خودرو و دانش آموزان انجام می پذیرد.

میرزایی  با بیان اینکه از تابستان ۹۸ سامانه هوشمند پایش ناوگان دانش آموزی طراحی و فعال شده است، تصریح کرد: در این سامانه مدارس ، اولیا متقاضی سرویس، شرکت های مجاز که فرآیند قانونی ماده ۱۸ را طی کرده باشند ، می توانند مسوولیت سرویس حمل و نقل دانش آموزی را بر عهده بگیرند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ساماندهی سرویس دانش آموزان باید از طریق مدرسه محل تحصیل دانش آموز و مدیر آن مدرسه صورت پذیرد.

میرزایی اضافه کرد: اولیا از ارتباط با نمایندگان پیمانکاران ، راننده و افراد غیر مسوول و دریافت خدمات از رانندگان غیر مجاز به صورت شخصی خودداری کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش البرز  گفت: خانوادهها باید از پرداخت وجه سرویس به رانندگان ، پیمانکاران و افراد غیر مسوول خودداری کرده و وجوه مربوط به سرویس را به حساب دولتی مدرسه واریز کرده و فیش دریافت کنند.

وی عنوان کرد: اولیا دانش آموزان متقاضی سرویس در سامانه سپند به آدرس irtusepand.ir ثبت نام کرده و با دریافت رمز عبور در پروفایل اولیا و دانش آموز اطلاعات خود و دانش آموز را تکمیل و تایید کنند.

این مسوول تاکید کرد: آموزش و پرورش البرز نسبت به سرویس هایی که خارج از سامانه سپندسرویس حمل و نقل دانش آموزی باشد هیچگونه مسوولیت و نظارتی ندارد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که ۲۵ هزار نفر آن از سرویس استفاده می کنند.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.