به گزارش ایرنا، فرشته فهمیده روز شنبه در نشست برنامه ریزی هفته دفاع مقدس استان البرز که در سالن اجتماعات امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهار داشت: انتقال ارزش ها ومفاهیم دفاع مقدس به آینده سازان باید در اولویت قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و تمدن سازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس درالبرز باید به گونه ای تدوین و اجرایی شود که دانش آموزان با پیام شهدای دوران دفاع مقدس آشنایی پیدا کنند.

 هفته دفاع مقدس نماد وحدت آفرینی و ولایت مداری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است لذا برنامه های این هفته باید انسجام و همدلی نسل های نو انقلاب را در مدارس به نمایش بگذارد.

فهمیده تبیین سبک زندگی شهدا را نیز برای دانش آموزان با هدف آگاهی بخشی ضروری دانست و اضافه کرد: در این زمینه معلمان مسئولیت خطیری بر دوش دارند.

این مسوول یادآورشد: برنامه آغازین مدارس البرز نیز با محوریت دفاع مقدس برنامه ریزی شده است تا دانش آموزان این استان همگام با سایر دانش آموزان سراسر کشور بار دیگر نسبت به امام راحل و شهدای گرانقدر ادای دین کنند.

فهمیده عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت به قدری غنی است که می تواند ایران اسلامی را در مقابل توطئه های دشمنان ایمن نگه دارد.

وی در ادامه به دعوت ازیادگاران هشت سال دفاع مقدس در مدارس البرز اشاره کرد و افزود: آیین گلباران و غباروبی گلزار شهدا به صورت متمرکز استانی و منطقه ای با حضورخانواده معظم شهدا و مسئولان برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس طبق روز شمار این هفته سازماندهی می شود تا در قالب برنامه های خلاقانه و شاخص با ردیگر تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان به نمایش درآید.

فهمیده ازصبحگاه مشترک، دیداردانش آموزان با خانواده معظم شهدا، کوه پیمایی ، برپایی نمایشگاه، بازدید ازآسایشگاه جانبازان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، روایت دوران دفاع مقدس، ایستگاه صلواتی، یادمان شهدا و برپایی زیارت عاشورا را از دیگر برنامه های مدارس در بزرگداشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

مسوول بسیج دانش آموزی سپاه استان البرزهم دراین نشست اظهارداشت: روایت گری دوران دفاع مقدس از برنامه های مهمی است که در این هفته در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

سید جلیل موسوی خاطرنشان کرد: تبیین ارزش های دفاع مقدس در بین دانش آموزان یکی از برنامه های اولویت دار بسیج دانش آموزی در مدارس است.

وی بیان داشت: برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با دوران دفاع مقدس ، نمایشگاه استانی پیش بینی شده است .

موسوی از نمایشنامه موشکی نیز به عنوان یکی از برنامه های شاخص بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان البرز یاد کرد و ادامه داد: همه ما مدیدن شهدا هستیم لذا برای انتقال ارزش ها و دستاوردهای انقلاب از جمله دفاع مقدس به نسل نو باید از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

در این نشست ، اعضای ستاد به بیان دیدگاه ها و برنامه های پیش بینی شده در بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آموزش و پرورش البرزکه مقارن با آغاز سال تحصیلی جدید است ، پرداختند.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.