به گزارش ایرنا،  امروز استان البرز سراسر ماتم و عزا است و ندای یا ابوالفضلالعباس(ع) در آسمان این استان طنین انداخته است.

دسته های سینهزن ، زنجیرزن و عزاداران عاشورایی امروز در خیابان ها ، مساجد، حسینیهها،تکایا و سایر مکانها به عزاداری و سوگواری پرداخته و در تاسوعای حسینی برای مظلومیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) گریهکنان به سوگواری می پردازند.

همچنین درسطح  شهرستان های استان البرز غذاهای نذری در مساجد، حسینیه ها، تکایا و خانه های عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پخت می شود تا از سیاهپوشان و سوگواران آن حضرت پذیرایی کنند.
حضور گسترده جوانان عاشق اباعبدالله الحسین (ع) در این آیین های عزاداری، بیانگر ارادت این قشر به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

 کوچه و خیابان های این استان  مملو از دسته های عزاداری است که پرچم های های عزاداری را برافراشته و نوای یا عباس و یا حسین به گوش می رسد.

عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع ) در استان البرز این شب ها و روزها در سوگ مظلومیت خاندان رسول الله (ص) گریان و بی قرارند و این مظلومیت تاریخی را فریاد می زنند.

امروز در شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ ، نظرآباد، طالقان ، اشتهارد و فردیس استان البرز برنامه های عزاداری و سوگواری با شور وحال خاصی ادامه دارد.

۲۰۹۸/ ۶۱۵۵   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.