صادق دین پرور که سال ۱۳۲۸ در کرج متولد شده و فعالیت رسانه ای را از سال ۱۳۵۳ در این شهر آغاز کرده است، روز شنبه به مناسبت روز خبرنگار (۱۷ مرداد) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز البرز افزود: بیشتر  رسانه های چاپی (نشریات) در برهه کنونی به دنبال جذب آگهی و رپورتاژ آگهی هستند که این موضوع کیفیت فعالیت آنها را نسبت به گذشته کاهش داده است.  

وی ادامه داد: اهالی رسانه در گذشته با عشق و علاقه در این عرصه فعالیت می کردند و مادیات اهمیت چندانی برایشان نداشت، از این رو خلاقتیت در یافتن سوژه و پرداختن به آن مشهود و زیاد بود.

نویسنده پیشکسوت کرج اضافه کرد: گسترش فناوری ها و امکانات رسانه ای از جمله اینترنت، خلاقیت را در روزنامه نگاران کنونی کاهش داده، به طوری که اکثر محتوای نشریات کپی برداری از مطالب اینترنتی است.

دین پرور با یادآوری گرانی و دشواری تامین کاغذ برای نشریات اظهار امیدواری کرد که این مشکل با تمهیدات دولت و در نظر گرفتن ارز دولتی رفع شود.

وی همچنین با تاکید نقش مهم و موثر رسانه ها در آگاه سازی جامعه تصریح کرد: موفقیت رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی در گرو همکاری مستمر مسئولان است، از این رو مسئولان ارشد استان باید مدیران زیرمجموعه را موظف به پاسخگویی و همکاری با رسانه ها کنند.

روزنامه نگار پیشکسوت با اشاره به مشقت های حوزه رسانه برای فعالان این عرصه به بیان خاطره ای از آغازین روزهای فعالیتش به عنوان خبرنگار پرداخت و گفت:  پیش از پیروزی انقلاب اسلامی انتشار مطلبی با عنوان «مردم کرج، لب چشمه تشنه اند» در روزنامه پست تهران سبب شد تا توسط ساواک بازداشت و ۴۸ ساعت شکنجه شوم.

دین پرور با بیان اینکه پس از ۲ روز بازداشت، با وساطت قاسم مسعودی مدیر مسئول نشریه آزاد شد، افزود: ساواک پیش از آزادی ۲ تعهد از من گرفت؛ یکی اینکه از نگارش مطالب انتقادی بپرهیزم و دیگر اینکه درباره شهردار کرج و مسائل مربوط به آن قلم نزنم.  

ادامه داد: بعدها متوجه شدم که شهردار کرج با سفارش برادر رضا شاه پهلوی منصوب شده و بخش عمده ای از آب شرب مردم صرف آبیاری درختان و دیگر امکانات باغ معرفش به نام  «باغ شاپور» می شود.

از مجموع ۲۱۸ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۵ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۵ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۵۹ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.