به گزارش ایرنا؛ ابوالقاسم پالیزگیر  روز شنبه در نشست سیمای سلامت شهرستان ساوجبلاغ که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز  در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، افزود: با توجه به کمبود زیرساخت‌ها و تخت‌های بیمارستانی در شهر جدید هشتگرد و چشم انداز جمعیتی ۷۰۰ هزار نفر ، باید تامین فضای بیمارستانی این شهر در اولویت قرار گیرد.

وی بیان داشت:  بیمارستان شهرجدید هشتگرد با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی به خاطر عدم تائید نقشه بخش خصوصی معطل مانده که امیدواریم هر چه سریع تر مشکل آن برطرف شود.

پالیزگیر  از پیگیری موردی مسائل موجود در بهداشت و درمان ساوجبلاغ توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز  قدردانی کرد و گفت:  در اعتبارات امسال ۱۱ میلیارد ریال برای بهداشت و درمان ساوجبلاغ  برنامه‌ریزی شده است.

 پالیزگیر، کمبود نیرو در اورژانس بیمارستان را از مشکلات جدی این شهرستان دانست و گفت: با توجه به قرار داشتن شهر هشتگرد در مجاورت اتوبان و تصادفاتی که در این مسیر اتفاق می افتد ضروری است تا در بخش درمان هم توجه ویژه ای اعمال شود.

وی در ادامه به مشکلات بهداشت و درمان در بخش چهارباغ اشاره کرد و افزود: این بخش با داشتن ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و قرار گرفتن در کانون آسیب‌های مختلف اجتماعی باید بیش از این مورد توجه قرار گرفته و کمک شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز هم در این نشست خواستار حضور دیگر مسئولان این شهرستان برای بررسی بهتر مسائل در حوزه‌های مختلف شد و گفت: برنامه‌ریزی در حوزه سلامت بدون تعامل و همکاری همه مدیران و مسئولان شهرستانی امکان پذیر نبوده و باید همه در این راه ما را کمک کنند.

دکتر حسین کریم افزود: هدف ما از برگزاری این جلسات در شهرستان‌ها بررسی مسائل از نزدیک، تبادل نظر و بررسی چالش‌های شهرستانی، راهکارها و  رسیدن به تفاهم نامه مشترک است .

وی بیان داشت :  معرفی برندهای عملیاتی، امکانات و نیروهای انسانی، شفاف سازی، صداقت، پاسخگویی، جلب اعتماد مردمی، قانونمندی قانونمداری، اعتمادسازی، شایسته‌سالاری، هوشمندی و خلاقیت، داشتن روابط عمومی قوی، تلاش و جدیت و بهره وری هزینه از مهمترین خواسته ها در بخش سلامت در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص موارد شهرستانی گفت: با توجه به وجود اتباع خارجی در شهرستان ساوجبلاغ باید پایش های ویژه ای در خصوص برخی از شاخص ها صورت پذیرد تا مشکل خاصی را شاهد نباشیم .

۹۹۳۳/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.