رئیس سازمان حمل و نقل ریلی کرج با اشاره به طرح قبلی این سازمان برای ایجاد محل دپو قطارهای مترو در ضلع جنوبی دانشگاه خوارزمی گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی، مشخص شد که این موضوع توجیه فنی ندارد و منتفی شده است.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، علی‌اصغر صلواتی در بازدید رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه خوارزمی از پروژه قطار شهری کرج گفت: راه‌اندازی مترو بهترین راه حل جهت سهولت تردد شهروندان است.

صلواتی ضمن تشریح کامل روند ساخت و اجرای مترو بر لزوم همکاری متقابل بین دانشگاه و مجموعه شهرداری به خصوص سازمان قطار شهری تاکید کرد و گفت: دانشگاه جزء جدایی‌ناپذیر طرح‌های شهری است و حضور اساتید و خبرگان علمی در همه طرح‌ها لازم و پشتوانه علمی پروژه‌هاست.

وی به یکی از طرح‌های انتقادبرانگیز سازمان قطار شهری کرج برای ایجاد محل دپو قطار در ضلع جنوبی دانشگاه خوارزمی اشاره و اعلام کرد: در پی بررسی‌های کارشناسی و تخصصی‌تر، معلوم شد که از لحاظ فنی این امر توجیه نداشته و ارتفاع سطح زمین دانشگاه تا محل مورد نظر بسیار متفاوت است و عملاً گزینه زمین دانشگاه خوارزمی برای محل دپوی قطار شهری به اولویت‌های بسیار پایین و منتفی تبدیل شده و محل دیگری برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی خطوط مترو برنامه‌ریزی شده در کرج را گامی در راستای پایین آوردن ترددهای شهری با وسایل شخصی دانست و گفت: مسافران روزانه بین کرج و تهران که به حدود ۳۰۰ هزار نفر می‌رسند در آینده با فراغ حال تردد می‌کنند که در چنین شرایطی مصرف انرژی کاهش و شرایط آزادسازی پارکینگ در تهران هم بهتر می‌شود.

در ادامه عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی توانمندی دانشگاه را بی نظیر دانسته و توان علمی و آزمایشگاهی دانشگاه را در خدمت مسائل مدیریتی و عملیاتی شهر یاد کرد و حضور خود و مدیران را در مجموعه قطار شهری در ابتدا گامی برای همراهی و همکاری علمی و عملیاتی و تکلیفی شهروندی همچنین ارائه نظرات نو و کارشناسی شده اساتید و نخبگان دانشگاه در طرح‌های شهری، فنی، حوزه اجتماعی، جامعه شناسی و اقتصادی ذکر کرد.

وی باز خوانی طرح دانشکده مترو را در شرایط کنونی مفید دانست و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه مجوزهای مرتبط را در سنوات قبل پیگیری کرده بود امید است بتوان با حضور مسئولین امر و اساتید دانشگاه به نتایج خوبی برسیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی اقدامات صورت گرفته در سنوات قبل در قبال دانشگاه را نامقبول خواند و گفت: توقع می‌رفت مجموعه شهری و مدیران وقت دانشگاه بیشتر به سمت توسعه دانشگاه پیش می‌رفتند، کاری که امروز ما در بحث توسعه دانشگاه مصمم هستیم و امیدواریم آیندگان در خصوص ما قضاوتی خوب کنند که جمع ما عامل توسعه و رشد فرهنگ و علم و پژوهش در منطقه بوده‌ایم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.