نریمان شکوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این خصوص نشست هایی در کارگروه زلزله استان برگزار شد که بحث فرونشست زمین در البرز مورد توجه قرار گرفت.
این مسئول خاطر نشان کرد: فرونشست زمین در قسمت هایی از شهرستان اشتهارد، نجم آباد و قسمت های جنوبی استان بین 2 تا سه سانتی متر گزارش شده است.
وی بیان داشت:اطلاعات دقیق در این خصوص را سازمان نقشه برداری کشوری تهیه کرده است .
شکوری ادامه داد: برخی مواقع فرونشست هایی در مناطقی از استان رخ می دهد که متاثر از حرکت آب های زیر زمینی، شسته شدن املاح و لایحه های زمین بر اثر نفوذ آب است.
وی تاکید کرد که اکنون بحث فرونشست زمین از طریق سازمان ها و ارگان های مختلف پیگیری می شود و در این خصوص نیز قرارداد هایی برای مطالعات دقیق منعقد شده است.
وی اظهارداشت: البته اداره کل راه و شهرسازی البرز در این خصوص تا کنون قراردادی منعقد نکرده اما از طریق سازمان نقشه برداری اقداماتی صورت گرفته و گزارش هایی تهیه شده که به زودی به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال خواهد شد.
شکوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی حوادث طبیعی در استان، گفت: موضوع بیمه یکی از مباحثی است که می بایست با اطلاع رسانی مردم را به این سمت هدایت کرد تا با بیمه اموال و املاک در زمان حوادث احتمالی دچار خسارت کمتری شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه در زمان حادثه مردم توقع دارند دولت هزینه ها را جبران کند، افزود: اکنون در کشورهای پیشرفته نیز دولت ها در زمان وقوع حوادث قادر به جبران خسارت ها نیستند و مردم می بایست از بیمه استفاده کنند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.