حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر ساله اوقاف و امور خیریه برنامه های متنوع فرهنگی را با عناوین خاصی اجرا می کند که در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی را اجرا می کند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با برنامه های متنوع که به اقتضای فضای ماه مبارک رمضان و جو معنوی حاکم بر این ماه در بقاع متبرکه استان همراه است، اظهار داشت: در اجرای این طرح شاهد برپایی 28 خیمه معرفت هستیم.
وی گفت: در این خیمه های معرفت 37 مبلغ و کارشناس دینی و فرهنگی مستقر هستند و علاوه بر آن در این خیمه های معرفت غرفه های کودک، چندرسانه ای، پاسخ به شبهات دینی، مشاوره خانواده، گفتمان دینی، عرضه محصولات فرهنگی و خدمات رایگان پزشکی برگزار می شود.
صالحی به برنامه های ویژه طرح ضیافت در بقاع شاخص اشاره کرد و افزود: برپایی نماز جماعت در سه وعده، سخنرانی و بیان احکام، قرائت ادعیه مشترک ماه و ادعیه خاص ماه مبارک، جزء خوانی قرآن کریم، مناجات و... از جمله این برنامه ها می باشد.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های ویژه اجرای جزء خوانی درآستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج راس ساعت 16 هر روز و پخش تلویزیونی آن به صورت زنده از شبکه استانی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار داشت: یکی از برنامه های ابلاغی به استان ها در سال جاری انجام تفسیر قرآن کریم است که این برنامه علاوه بر اینکه در تمام بقاع مجری طرح انجام می شود، هر روز پس از مراسم جزء خوانی درامامزاده حسن (ع) کرج توسط حجت الاسلام میرکتولی، مدیر مرکز تفسیر حوزه علمیه قم انجام می شود.
وی گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه مفهومی قرآن کریم در حاشیه مراسم جزء خوانی و پخش زنده مراسم سحر به نام نسیم سحر از شبکه استانی در این امامزاده از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
این مقام مسئول برگزاری مراسم خدیجه مادر امت به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) در روز 10 ماه مبارک رمضان همراه با تکریم مادران و همسران شهدا، برگزاری ویژه برنامه ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) و اجرای نیت موقوفات و پذیرایی از زایران با افطاری ساده از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی می باشد.
صالحی در ادامه به برنامه های انجام شده برای پیشواز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: پیش از ماه مبارک، غبارروبی بقاع متبرکه انجام و ظرفیت قرآن ها و کتب مفاتیح الجنان در قفسه های این بقاع تکمیل شد ضمن اینکه 2 غبارروبی خاص همراه با نشست تخصصی با حضور جامعه مداحان و جامعه قرآنیان برگزار شد.
وی در ادامه به فضایل ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای حلقه وصل به قرآن کریم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: تلاوت قرآن کریم و رعایت تقوا، زمینه ی تعالی و بازگشت به فطرت الهی و زندگی عالی انسان را فراهم می سازد.
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه نور تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می آید و همانگونه که می دانیم دل ها با یاد خدا آرام می گیرد و اکنون در این روزها که پر از دغدغه های کاری است تلاوت قرآن در ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به آرامش روحی و روانی می باشد و همچنین باعث سعادت دنیا و آخرت می شود.
طرح ضیافت الهی که تا 15 خرداد ماه در 28 بقعه متبرکه استان البرز شامل ساوجبلاغ در پنج بقعه متبرکه، کرج 10 بقعه متبرکه، طالقان 9 بقعه متبرکه، اشتهارد 2 بقعه متبرکه و نظرآباد 2 بقعه متبرکه انجام می شود.
استان البرز دارای حدود یکصد امامزاده و بقعه متبرکه است.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.