به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در روزهای پایانی سال تحصیلی 98-97 ، جشن الفبای دانش آموزان پایه اول با حضور و مشارکت والدین دانش آموزان ، معلمان ، مربیان و کارشناسان مقطع ابتدایی آموزش و پروش البرز در مدارس ابتدایی این استان برگزار شد.
این آیین با هدف آموزش زبان شکر گفتن خداوند در اهداء نعمت های بی شمارش به انسان از جمله نعمت علم و دانش با قدردانی از زحمات معلمان سختکوش و حک شدن بهترین خاطره دوران تحصیل در ذهن دانش آموزان اجرا شد.
در این جشن شاد و به یاد ماندنی دانش آموزان برای معلمان و اولیاء خود دلنوشته هایی در راستای سپاس از خداوند و لطف و عشق درونی آنان نسبت به معلم و والدین خود تهیه و با دستان مهربان و کوچک خود به معلم و اولیاء خود اهداء کردند.
رئیس اداره دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این رمینه اظهار داشت: چندین سال است که جشن الفبا در کلاس های پایه اول ابتدایی با شور و نشاط خاصی در بین دانش آموزان برگزار می شود.
یونس جاوید نسب از کلاس اول ابتدایی به عنوان ماندگار ترین خاطره های شیرین در ذهن افراد جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: نعمت خواندن و نوشتن به اندازه ای برای دانش آموزان شیرین و لذت بخش است که نام آموزگار سال اول در ذهنشان نقش می بندد.
وی بیان داشت: دانش آموزان در این جشن کیک تولد یادگیری خود را که بیشتر با نوشته ها و تصاویری چون نام الله ، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ، معلم و پدر و مادر عزیزم سپاس و یا امید به آینده در آن حک شده است را با ذکر صلوات برش داده و با خواندن سرود ملی ایران ، سر دادن شعار معلم عزیزم دوستت دارم و خواندن دکلمه و دلنوشته از زحمات یکساله معلم و اولیاء گرانقدر خود قدردانی کردند.
جاوید نسب ادامه داد: این جشن هر ساله به دلیل کسب مهارت خواندن و نوشتن و قدردانی از زحمات معلم و والدین با هدف ماندگاری خاطره شیرین برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در این جشن دانش آموزان دختر و پسر به بار نشستن تعلیم و تربیت را در آموزشگاه های شهری و روستایی استان جشن می گیرند.
وی از خواندن و نوشتن به عنوان یک نعمت الهی و ارزشمند یاد کرد و افزود: در جشن الفبا دانش آموزان پایه اول دبستان با زبان شعر ، خواندن آیه هایی از قرآن کریم ، دعا و نقاشی شکر گزار این نعمت بزرگ از خداوند یکتا شدند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که 250 هزار آن در مدارس ابتدایی تحصیل می کنند.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.