به گزارش ایرنا، شوراهای اسلامی که برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی تشکیل شد گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است که افزایش اعتماد عمومی را در پی خواهد داشت.
بنابر این نهاد مردمی شورای اسلامی بعنوان رکن اساسی در حل مشکلات مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی باید دارای اختیاراتی باشد تا بتواند سطح رضایتمندی را هرچه بیشتر افزایش دهد.
رئیس شورای اسلامی استان البرز روز سه شنبه در همایش روز شوراهای استان البرز گفت: شوراها یکی از ارکان تصمیم گیری است که باید بسیاری از مدیران و مسئولان به این رویکرد توجه ویژه داشته باشند.
نادرایزدبین افزود: در اصل 101 قانون برای جلوگیری از تبعیض دراجرای پروژه های عمرانی شوراهای عالی ، استانها، بخش ، شهر و روستا تشکیل شد.
وی ادامه داد: قوانین مجلس یکی از مشکلات امروز در شوراهای اسلامی به شمار می رود که در برخی از مواقع مدیریت شهری را دچار چالش می کند.
ایزدبین گفت: ارزش های معاملاتی یکی از این چالش ها است که باید تدابیر جدی در این زمینه به خرج داد.
رئیس شورای اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: اگر تفویض اختیار به شوراها و مدیریت شهری بیشتر شود و نمایندگان به بعد ملی بپردازند و تصمیم گیری کنند بهتر می توان از این پارلمان محلی برای خدمت رسانی به مردم استفاده کرد.
معصومه آقا محمدی عضو شورای اسلامی شهر نظرآباد نیز گفت: باید تمهیدات ویژه ای پیش بینی شود که مصوبات شوراهای فعلی در دوره های بعد نیز عملی شود.
وی افزود: یکی از مشکلات فعلی که با آن مواجه هستیم آن است که با پایان یک دوره از شورا در دوره بعد مصوبات شورای قبلی نادیده گرفته می شود.
این عضو شورا ادامه داد: شورا از پارلمان های مهم مشورتی به شمار می رود که باید دیدگاه های به روز در آن داشت بنابراین لازم است با کارگاه های آموزشی تمهیدات ویژه ای دراین زمینه داشت.
آقا محمدی گفت: در سال رونق تولید باید در این بحران اقتصادی با انسجام هرچه بیشتر از پتانسیل های مختلف برای توسعه اقتصادی بهره برد.
وی اضافه کرد: میراث فرهنگی و گردشگری یکی از پتانسیل های قابل توجه در این زمینه به شمارمی رود که باید تدابیر لازم را داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز نیز گفت: شوراها برخاسته از بطن مردم است که مدیریت شهری از جمله حوزه های مهم اجرایی به آن محول شده است.
علی درویش پور افزود: رضایت مندی مردم منتج به اقتدار کشور می شود بنابراین با انسجام هرچه بیشتر و همراهی در این پارلمان های محلی باید برای خدمتگزاری به مردم تلاش کرد.
معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در شهرها شاهد آن هستیم افزایش جمعیت حاشیه نشین حتی بیشتر از شهرها است و 90 درصد سوالات مردم متوجه مدیریت شهری می شود.
درویش پور گفت: شوراها به عنوان سازمان های دولتی تلقی نمی شوند و این پارلمان های محلی زیر بیرق نظام اسلامی با خدمات دهی مناسب می توانند سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهند.
وی یادآورشد: امروز به تعامل و همراهی هرچه بیشتر بین دستگاه های اجرایی و پارلمان ها برای جلب رضایت مندی مردم نیاز داریم.
8029/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.