به گزارش ایرنا، اسماعیل خلیلی روز یکشنبه در کارگروه اشتغال البرز افزود: بخش های صنعت با 42.1 درصد و کشاورزی با سه درصد سهم پس از خدمات به ترتیب بیشترین سهم در اشتغالزایی داشته اند.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری کشور سال گذشته 12درصد و در البرز 14.7درصد بوده است .
خلیلی خاطر نشان کرد: ایجاد 41 هزار و 635 شغل برای سال جاری در این استان پیش بینی شده که در تلاش برای افزایش آن هستیم .
وی گفت: سال گذشته هشت هزار میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر داشتیم که تنها 270 میلیارد ریال آن به دلایل مختلف از جمله چک برگشتی پرداخت شده است.
خلیلی افزود: در بخش اشتغال روستایی نیز پرونده این بخش به دلیل پرداخت تسهیلات در حال بسته شدن است و دراین بخش نظارت بر تسهیلات خواهیم داشت.
مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی البرز بیان داشت: در اشتغال فراگیر نیز 51 طرح داشتمی که در این زمینه نیز تمهیدات ویژه ای پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: پارسال رتبه دوم کشوری در سهم اشتغال با 49ساعت کار کسب کردیم ، بنابراین درآمد کارگران با کار بیشتر در البرز بالا است بطوری که فعالیت کارخانه ها را با 2 و سه شیفت شاهد هستیم .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: نرخ بیکاری البرز متاثر از حضور اتباع خارجی و مهاجرت از گوشه وکنار کشور است بنابراین باید نرخ مشارکت را افزایش یابد.
در استان البرز 291هزار و 198 بیمه شده اجباری وجود دارد که شمار بیمه شده اصلی و تبعی این استان به یک میلیون و 123نفر می رسد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.