به گزارش ایرنا، احمد خیری روز سه شنبه در نشستی اظهار داشت: طی هفته جاری 100 قلاده سگ بلاصاحب در کلانشهر کرج جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: ساز و کار شهرداری کرج بر زنده گیری ، عقیم سازی و ساماندهی سگ های بلاصاحب متمرکز شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: این سگ‌ها پس از عقیم سازی در قلمرو قبلی خود رها سازی شده که با توجه به اینکه امکان باروری ندارند، جمعیت آنها کنترل می‌شود.
وی افزود: برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهر، تمرکز بر زنده گیری سگ‌هایی است که به صورت گله ای زندگی می‌کنند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: تجمع این حیوانات در منطقه خاصی از شهر باعث مزاحمت بیشتری برای شهروندان می‌شود.
خیری با اشاره به علت رهاسازی این حیونات در قلمرو قبلی خود تصریح کرد: سگ حیوانی است که برای زندگی قائل به محدوده و قلمرو خاصی است و اگر سگ‌های عقیم شده به قلمرو قبلی خود بازگردانده نشوند، سگ‌های بیشتر وارد قلمرو آنها شده و به این ترتیب تعداد گله هر روز بیشتر می‌شود.
وی اظهارداشت: بدون شک ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از طریق زنده گیری و عقیم سازی زمان بیشتری در مقایسه با اتلاف با ترحم آنها می‌برد ولی از آنجایی که گروه‌ها و کمپین‌های حمایت از حیوانات حساسیت خاصی نسبت به این موضوع دارند و این حیوانات هم حق حیات دارند، نمی توان از شیوه های گذشته برای ساماندهی آنها استفاده کرد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: شهروندان باید در روش جدید ساماندهی صبور باشند تا جمعیت این حیوانات در سطح شهر متعادل شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.