مراد مالمیر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این اقدام با هدف دسترسی آسان دانش آموزان به کتب درسی و نظارت هدفمند بر فرآیند توزیع کتب آموزشی، پیش بینی و اجرا شده است تا دانش آموزان به صورت انفرادی و گروهی اقدام به ثبت سفارش کتاب درسی در سامانه کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی 99- 98 از طریق سامانه اینترنتی انجام می شود،گفت: امسال مدیران مدارس موظف به ثبت نام گروهی کتاب های درسی دانش آموزان شده اند و والدین هم درزمان تعیین شده می توانند اقدام به ثبت نام کتاب های درسی فرزندانشان کنند.
مالمیر بیان داشت: دانش آموزان تا 20 خرداد ماه 98 فرصت دارند با ورود به سامانه www.irtextbook.ir/ نسبت به ثبت نام کتب درسی اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ثبت نام کتاب های درسی دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی و پایه 11 و 12 متوسطه دوره دوم شروع شده است.
وی یادآورشد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی پس از انجام کارهای سنجش و ثبت نهایی در سامانه سناد می توانند نسبت به ثبت نام کتب درسی اقدام کنند.
مالمیر رمزعبوردانش‌آموزان برای ثبت‌نام در سامانه فروش و توزیع کتاب های درسی را کد ملی دانش آموزان برشمرد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: ثبت نام کتاب های درسی پایه‌های اول ابتدایی و دهم در دوره دوم متوسطه نیز از 23 تیر ماه تا پنجم شهریور ماه 98 در سامانه الکترونیکی انجام می شود.
مالمیر، مبلغ کتب ابتدایی سال تحصیلی 99-98 در پایه اول تا سوم ابتدایی را به ترتیب 161 هزار ریال ، 175 هزار ریال و 221 هزار ریال اعلام کرد و گفت: هزینه ثبت نام کتاب های چهارم و پنجم 226 هزار ریال و ششم ابتدایی 269 هزار ریال است.
وی بیان داشت: مبلغ کتاب های پایه دهم در رشته ادبیات و علوم انسانی 454 هزار ریال ، ریاضی فیزیک 497 هزار ریال ، علوم تجربی 501 هزار ریال، علوم و معارف اسلامی پسر 504 هزار ریال و دختر 507 هزارریال است.
مالمیر ، هزینه کتاب های پایه یازدهم در رشته های علوم انسانی، ریاضی، تجربی و معارف اسلامی را به ترتیب 468 هزار ریال، 541 هزار ریال ، 517 هزار ریال و 517 هزار ریال بیان کرد.
این مسئول هزینه کتاب های پایه دوازدهم را در رشته های علوم انسانی، ریاضی، تجربی و معارف اسلامی را به ترتیب 469 هزار ریال، 449 هزار ریال ،
426 هزار ریال و 523 هزار ریال را ذکر کرد.
مالمیرادامه داد: کتاب های هفتم و هشتم دوره اول متوسطه هم در مراکز فروش کتاب فعال در استان البرز توزیع و رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز از طریق مدرسه تحویل داده می شود.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف در فروش و توزیع کتاب های درسی از سوی مدارس، می‌توانند از طریق سامانه شکایات آموزش و پرورش استان البرزاقدام کنند.
وی یادآورشد: اول مرداد ماه تا 16 شهریورماه 98 به زمان اصلاح سفارش کتاب های درسی دانش آموزان در سامانه الکترونیکی اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه از 15 اردیبهشت ماه 98 توزیع کتاب های درسی به نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز شروع می شود، یادآورشد: از پنجم شهریور ماه هم کتاب ها ی ثبت نام شده دانش آموزان به مدارس استان تحویل داده می شود.
وی تاکید کرد: تحویل کتاب به دانش آموزان فقط از طریق ثبت سفارش کتاب در سامانه است لذا مدیران مدارس و والدین هرچه سریعتر اقدام به انجام سفارش کتاب کنند.
وی گفت: سال گذشته بین 284 هزار و 426 نفر در البرز کتاب توزیع شد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.