به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی بامداد روز سه شنبه در حاشیه بازدید میدانی از روند مدیریت بحران سیلاب در نجم آباد شهرستان نظرآباد در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته در برخی نقاط البرز شاهد بیش از 150 میلی متر بارندگی بودیم اظهار داشت: میزان بارندگی در سامانه جدید که از عصر دیروز دوشنبه آغاز شد، حدود 53 میلی متر بوده است.
وی با بیان اینکه تا حصول اطمینان از تحقق امنیت و آرامش در البرز بیدار و هوشیار هستیم گفت: اکنون به دلیل رهاسازی صورت گرفته در سدهای امیرکبیر و طالقان، سدها گنجایش چندین سیلاب را نیز دارند.
شهبازی گفت : با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از سال قبل، البرز به خوبی مدیریت شد، حجم آب در رودخانه‌های این استان در برخی مانند کردان که از 30 میلیون متر مکعب بیشتر نبوده اکنون به 90 میلیون متر مکعب رسیده است.
استاندار البرز گفت: هم اکنون خروجی رودخانه بیلقان به 150 میلیون متر مکعب نیز رسیده ولی هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: همچنین با مدیریت صورت گرفته در حوزه سدهای استان، اکنون در سد امیرکبیر 89 میلیون متر مکعب و در سد طالقان 120 میلیون متر مکعب فضای خالی برای چندین سیلاب بزرگ پیش بینی شده که اگر حتی 10 روز به این شدت بارندگی داشته باشیم با مشکلی مواجه نخواهیم شد.
استاندار البرز افزود: روز دوشنبه نیز دکتر روحانی رییس جمهوری طی تماسی با بنده ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، توصیه های لازم را برای آرامش و آسایش مردم استان داشتند.
شهبازی گفت: با توجه به گستردگی بارش ها در البرز آبگرفتگی های جزئی معابر و رانش زمین در طالقان را داشتیم که خسارات جانی در برنداشته اند.
وی با اشاره به اینکه به ابنیه مهم استان طی بارش های اخیر آسیبی وارد نشده اظهار داشت: جاده های دسترسی روستایی نیز باز است و اعضای ستاد بحران استان در آماده باش کامل قرار دارند.
شهبازی با تاکید بر اینکه اکنون البرز در شرایط اضطرار نیست افزود: در روستای نجم آباد 20 خانه در معرض خسارت احتمالی ناشی از سیلاب هستند که با حضور در این مکان بر روند امور نظارت داریم.
وی ادامه داد: مکان های اسکان در نظر گرفته شده و در صورت نیاز به تخلیه روستا، مردم از این اماکن مطلع شده اند.
شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های سازمان هواشناسی از روز یکشنبه هفته آینده سامانه قوی بارشی در استان خواهیم داشت.
وی ادامه داد: مسئولان ملی در خصوص پرداخت خسارات ناشی از سیل به مردم اطمینان لازم را برای تلاش در جهت جبران آسیب ها داده اند.
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتظار ما از مردم استان و گردشگران این است که به خصوص در روز طبیعت با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارها از اسکان و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه ها پرهیز کنند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.