مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرزگفت: به دلیل افزایش دما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، در جاده چالوس، احتمال سقوط بهمن در این منطقه پیش بینی می‌شود‌.

به گزارش ایلنا، مهدی مهروربا اشاره به صدور اخطاریه‌های سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین سازمان هواشناسی استان، گفت: با توجه به بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی حاکی از افزایش دما و سقوط بهمن طی روزهای سه‌شنبه مورخ 21/ 12/ 97 لغایت چهارشنبه مورخ 22/ 12/ 97 برای جاده چالوس پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این راستا اعضای محترم شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ضمن حفظ آمادگی، اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیرانجام گیرد.  

مهرور بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه ها، و پهنه‌های آبی توسط شهروندان تاکید کرد. 

وی بر رعایت نکات ایمنی به هنگام تردد از مناطق کوهستانی و بر خودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش بهمن و سنگ، پیش‌بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی نیز تاکید کرد. 

مدیر کل مدیریت بحران بر حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق،گاز، تلفن همراه و ثابت و آب منطقه ای و حضور بخشدار و  شهردار آسارا در محل کار و حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران نیز تاکید کرد. 

وی افزود: ضمناً به دلیل استقرار جوی پایدار و رخداد لایه وارون در منطقه غبار محلی و افزایش آلاینده را طی سه روز آینده مورد انتظار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.