به گزارش ایرنا، استاندار البرز در این جشنواره گفت: برای نخستین‌بار است چنین حرکت ارزشمندی در ارتباط با پیشینه فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ انجام شده است .
عزیزاله شهبازی افزود: در این جشنواره هم رونمایی کتاب صورت گرفت و هم برای اولین بار یکی از خیابان های شهر هشتگرد شهید ثالث نامگذاری شد.
وی گفت: این شهرستان دارای مفاخر بزرگی در کشور است.
شهردار شهر هشتگرد هدف از برگزاری جشنواره را استعداد یابی، ترغیب جوانان به هنر و ایجاد فضای مفرح برای شهروندان در ایام نوروز عنوان کرد.
امیر بهمنی گفت: عرصه موسیقی و هنر عرصه ای است که تمام جهانیان به آن واقف هستند و ما هم تلاش می‌کنیم در این زمینه اهتمام داشته باشیم.
در ادامه این مراسم از کتاب های «بیداری دشت کهن» و «علمای مجاهد استان البرز به قلم دکتر حسین عسگری پژوهشگر ساوجبلاغی که تالیفات فراوانی در خصوص معرفی شهرستان‌های ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد داشته و همچنین تمبر جشنواره فرهنگی، هنری رونمایی شد.
حسین عسکری نویسنده کتاب « بیداری دشت کهن» اظهارداشت: کتاب بیداری دشت کهن به مدت سه سال به طول انجامیده و با حمایت حوزه هنری استان البرز به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی تدوین و به چاپ رسیده است.
وی ادامه داد: این کتاب در شمارگان 1250 نسخه و 424 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری چاپ و منتشر شد.
عسکری بیان داشت: در این کتاب که مشتمل بر پنج فصل و 270 قطعه عکس و سند است، مبارزات علیه حکومت پهلوی در سه محور اسلامی، ملی و اشتراکی مورد کنکاش قرار گرفته است.
اولین جشنواره فرهنگی، هنری شهر هشتگرد در بخش های ادبیات، خوشنویسی، موسیقی ، فیلم و تئاتر با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و استاندار البرز و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در مجموعه 9 دی شهر هشتگرد برگزار شد.
9933/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.