سالار قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: صدور کارت های اعتباری برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته از جمله موارد منعقد شده در این تفاهم نامه است.
وی از اختصاص تسهیلات خرید مسکن ، خودرو و لوازم خانگی برای فرهنگیان شاغل با حداقل کارمزد از مهم ترین محورهای این تفاهم نامه برشمرد.
قاسمی گفت: طبق این تفاهم نامه سالانه پنج هزار فقره تسهیلات مسکن و وام خرید خودرو و لوازم خانگی تا سقف یک میلیارد ریال در قالب این تفاهم نامه 12 بندی به فرهنگیان البرزی پرداخت می شود.
مدیرکل آموزش وپرورش البرز اظهار داشت: اختصاص وام قرض الحسنه به مبلغ 50 میلیون ریال به معلمان شاغل و بازنشسته البرز با حداقل کارمزد، اختصاص وام کم بهره و بلند مدت به
فرهنگیان متقاضی برای تاسیس مدارس غیر دولتی و پرداخت وام کم بهره و بلند مدت برای هنر جویان هنرستان ها با هدف کار آفرینی و اشتغال زایی را از دیگر محورهای این تفاهم نامه منعقد شده در استان برشمرد.
قاسمی ادامه داد: احداث، توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش از سوی بانک های استان و توجه ویژه بانک ها نسبت به هفته ی بزرگداشت مقام معلم، حمایت مالی و معنوی از دانش آموزان نخبه در سطح ملی و جهانی از دیگر موارد مهم این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: توسعه و تجهیز مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان، اختصاص تسهیلات وام برای معلمان برای سفرهای سیاحتی و زیارتی از دیگر مفاد این تفاهم نامه مهم است .
قاسمی عنوان کرد: آموزش و پرورش البرز در این تفاهم نامه موظف به همکاری لازم برای فرهنگ سازی بانکداری اسلامی در سطح استان شده است.
وی تاکید کرد: این تفاهم نامه روز گذشته به امضای استاندار،آموزش و پرورش و مدیران بانک ها ی استان البرز رسید.
استان البرز حدود 50 هزار نفر معلم شاغل و بازنشسته دارد.
نشست ویژه مدیران عامل بانک های استان البرز با دستور استاندار به صورت ویژه در آموزش و پرورش برگزار شد .
در این نشست راهکارهای مختلف برای رفع مشکلات فرهنگیان با کمک بانک ها بررسی شد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.