به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یدالله رضایی روز سه شنبه در همایش بزرگداشت هفته تربیت اسلامی که در دبیرستان دخترانه فرقانی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزار شد ، افزود: از آنجا که استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها و رفتارها، دانش ها و مهارت ها به نسل جدید منتقل شود، مهم ترین و ارزشمندترین روش برای تحقق این مهم از طریق آموزش و پرورش و نهاد مدرسه صورت می گیرد.
وی ادامه داد : همچنین نهاد امور تربیتی قادر است فرهنگ دینی و اسلامی را گسترش داده و دانش آموزان را به ارزش های اسلامی ترغیب و تشویق کند.
رضایی افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، نهاد امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزش های دینی و انقلابی در هشتم اسفند ماه سال 1359 توسط شهیدان رجایی و باهنر، در نظام آموزش و پرورش کشور تاسیس شد.
وی ادامه داد: نکته حایز اهمیت دیگر از تاسیس این نهاد مقدس برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل این نهاد به منظور پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و توجه جدی به نقش معلمان در فعالیت های تربیتی و اسلامی و ارج نهادن به دانش آموزان در این فعالیت ها است.
امام جمعه مهرشهر یادآورشد: نهاد مقدس امور تربیتی از بدو تاسیس تا به امروز فراز و نشیب های زیادی داشته، که در هر زمانی براساس نگرش های مسوولان تغییر و تحول در آن ایجاد شده است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیز در این همایش گفت: مدارس را مهم‌تر از مراکز آموزش عالی دانست و اظهارداشت : فرزندان ما باید به نیروی علم و قرآن باید تجهیز شوند و این مهم بر دوش مربیان و معاونین پرورشی نهاده شده است و این نشان می‌دهد که رسالت مربیان امور تربیتی یک رسالت خطیر و تأثیرگذار است که نیاز به توجه ویژه دارد.
قاسم پوستین دوز با بیان اینکه تربیت صحیح انسان را به فطرت پاک، وحدت، توحید و یگانگی سوق می‌دهد ، بیان داشت: مربیان پرورشی با تبدیل آموزش‌های دینی به رفتار دینی مناسب می‌توانند از وقوع بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کنند که در این راه همکاری خانواده ها نقش مهمی دارند.
وی یادآورشد: امروز شاهد حضور موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف هستیم که برای پاسخ‌گویی به نیاز این قشر باید فعالیت‌های امور تربیتی در مدارس به‌روز باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این همایش گفت: توجه به امور تربیتی یک امر لازم و ضروری است که نیاید از آن غفلت کرد.
مسعود مهران نیا اظهارداشت: امور تربیتی یادگار شهیدان رجایی و آموزش و پرورش است که با هدف ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در چرخه تعلیم و تربیت فعال شد.
وی با اشاره به اینکه زنگ امور تربیتی در مدارس در واقع زنگ یادگیری مهارت ها و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی امور تربیتی باید جایگاه واقعی خود را در مدارس پیدا کند.
مهران نیا یادآورشد: ابداع و نوآوری می‌تواند در راغب کردن دانش‌آموزان به امور تربیتی نقش مهمی داشته باشد .
وی تصریح کرد: در بحث امور تربیتی شاخصه‌های زیادی وجود دارد و حیطه مطالعاتی مربیان و معاونین پرورشی در حوزه‌های دینی، معارف و انسان‌شناسی بسیار گسترده است.
وی اضافه کرد: انتظار ما از معاونین و مربیان پرورشی این است که با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری نشاط اجتماعی در مدارس ایجاد کنند.
در این آیین از 400 پیشکسوت و مربی تربیتی فعال در مدارس آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج که بیش از یک سوم جمعیت 460 هزار نفری دانش آموزی البرز را تحت پوشش قرار دارد با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.