بدنبال دستور العمل وزارت کشور در طرح استقبال از بهار و وظایف ابلاغی از سوی استانداری البرز، اولین جلسه ستاد استقبال از نوروز این شهرستان به ریاست معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج و به دبیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حسین شریف کاظمی در این جلسه با بیان اینکه نوروز دستگاه های اجرایی باید با برنامه ریزی، پویا و هدفمند برنامه های استقبال از بهار را به انجام رسانند، گفت:در حوزه های ستادی و بصورت بالا دستی دستورالعمل های لازم ابلاغ شده است.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی  بودن کرج و البرز بعنوان گلوگاه عبوری و حلقه مواصلاتی 14 استان کشور که شاید با بسیاری از استانها نیز قابل قیاس نباشد، لذا باید به ویژه در بزرگراه های کرج – قزوین و کرج – چالوس که نماد توریستی و شاخص کشور محسوب می شود و جاذبه های خود را دارد با نگاه ویژه ای وارد عمل شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج با بیان اینکه پاکسازی مسیرهای تردد مسافران و گردشگران نوروزی از تأکیدات استاندارمحترم نیز می باشد، تصریح کرد: با مشارکت شهرداری های کرج، کمالشهر و آسارا و بخشداریهای مرکزی و آسارا همچنین سایر ادارات متولی امر، نسبت به پاکسازی مسیرها و استقبال از بهار تمهیدات لازم اندیشیده شود.

شریف کاظمی همچنین با اشاره به تجربه توقف های چند ساعته در محور کرج – چالوس در ایامی خاص، تاکید کرد: پایگاه های اسکان مسافران و تأمین سوخت مورد نیاز در این مسیرها از پارامترهای حساسی است که باید در دستور کار قرار داشته باشد. 

معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج گفت: باید با تدابیری که در امور خدماتی به ویژه در محورهای درون شهری و برون شهری اندیشده می شود، شرایط آرامش را برای مسافران فراهم آوریم.

وی افزود: تا جایی که این امکان وجود دارد بسترهای خدمات الکترونیک از قبیل خرید بلیط نوروزی و... برای کاهش ترددهای درون شهری کاهش پیدا کند. 

شریف کاظمی ادامه داد: شهرداری ها  با فضاسازی محیطی در میادین، ریفوژها و گذرگاه ها و پارک های شهر فضا را متناسب با ایام نوروز آراسته و مهیا نمایند. 

معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج همچنین بر ضرورت اعلام لیست کشیک های نوروزی نیز تاکید کرد. 

وی افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز محور کرج – چالوس یکی از نقاط  پر تردد گردشگران است لذا پیش بینی چشمه ها و سرویس های بهداشتی سیار نیز در کنار چشمه های ثابت در دستور کار باشد تا رفاه بیشتری برای مسافران فراهم آید.

اختصاص و استقرار تیم های خدماتی از جمله،  آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس و.. در مسیرهای جاده چالوس از دیگر نکاتی بود که معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج بر آن تأکید داشت. 

وی بیان کرد: هرگونه عملیات حفاری و کند و کاوهای معابر از 15 اسفندماه تا بعد از تعطیلات نوروز باید متوقف باشد. 

معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری کرج همچنین برضرورت معرفی نقاط گردشگری شهرستان کرج به ویژه در مسیر جاده چالوس تأکید کرد و افزود: پیست بین المللی دیزین و هتل ها و مراکز گردشگری خوبی در این منطقه وجود دارد که باید بیشتر معرفی و اطلاع رسانی شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.