دکتر مهرداد بابایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طی این مدت تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده توسط پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس 115 البرز در قالب ارائه مشاوره به بیماران و اعزام آمبولانس به 40 هزارو 711مورد رسید.
وی ادامه داد: طی پاسخگویی به این تعداد تماس تلفنی و پس از تریاژ و اولویت بندی صورت گرفته، 11 هزارو 560 ماموریت توسط نیروهای تکنسین اورژانس البرز انجام شد.
بابایی خاطرنشان کرد: در جریان انجام این تعداد ماموریت یک هزارو 352مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و10 هزارو 208 ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومان حوادث غیر ترافیکی بود.
به گفته وی ،تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس های اورژانس البرز چهار هزار262 نفربود و چهار هزار و 877 نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.
وی گفت: اورژانس هوایی البرز نیز با اعزام به هشت ماموریت در شهرستان های تابعه استان
9 بیمار با شرایط حاد را ضمن انجام اقدامات درمانی حفظ حیات به مراکز درمانی تخصصی استان انتقال داده است.
بابایی در بخش دیگری از سخنانش به آموزش هایی که در رسانه، فضای مجازی و آموزش های عمومی از سوی سازمان های ذیربط به صورت مداوم اشاره کرد و اظهارداشت : باز هم شاهد افزایش حادثه گاز گرفتگی و مسمومیت با مونوکسید کربن در استان البرزهستیم.
وی گفت: در بین ماموریت های انجام شده اورژانس البرز در بهمن ماه گذشته ،57 ماموریت با موضوع گاز گرفتگی انجام شد که تکنسین های اورژانس بر بالین 91 نفر حاضر شدند که 46 نفر خانم و 45 نفرمرد یودند.
وی ادامه داد:از این تعداد مصدوم ، 48 نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شده و 36 نفر از خدمات درمانی سرپایی برخوردار شدند.
بابایی بیان داشت: در همین حوادث،11 نفر بر اثر شدت مسمومیت و استنشاق طولانی مدت گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.