به گزارش ایرنا، ناصر مقدم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تمسک به قرآن می تواند از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و موجب کاهش و ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی شود.
وی اضافه کرد: هر میزان کاهش آسیب ها را در جامعه داشته باشیم به همان میزان به سمت رشد اجتماعی پیش می رویم.
مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان البرز اشاره کرد و افزود: این آزمون همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه نهم اسفندماه در 2 نوبت صبح و بعداز ظهر در کرج، فردیس، ساوجبلاغ ، نظرآباد و ماهدشت برگزار می شود.
وی ادامه داد: چهار هزار و 780 نفر امسال برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد 2 هزار و 875 نفر در آزمون کتبی و یک هزار و 905 نفر در آزمون شفاهی حضور می یابند.
مقدم گفت: در مجموع 2 هزار و 309 نفر از بانوان البرزی در این رقابت های قرآنی شرکت می کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز نیز در این نشست گفت: با هدف هم افزایی بین دستگاه ها، برای دومین سال است که این مسابقات با هماهنگی سه دستگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش برگزار می شود.
حجت الاسلام احمد اشرفی افزود: تقویت و انسجام فعالیت های قرآنی، سنجش عملکرد مدارس و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه برای مردم و به ویژه نسل جوان، استاندارد سازی فعالیت های قرآنی مدارس، شناسایی و معرفی نخبگان و بانک اطلاعات جامع از جمله اهداف برگزاری این مسابقات به صورت هماهنگ است.
وی اضافه کرد: هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در آموزش و پرورش، بقاع متبرکه و دارالقرآن های استان برگزار می شود.
اشرفی گفت: همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش البرز در اجرای این برنامه ، تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: فعالیت های قرآنی در این استان در قالب برنامه ای پنج ساله در چارچوب طرح ندای رحمت برای حفظ 30 جزء قرآن در حال اجرا است.
مسعود مهران نیا با بیان اینکه سهمیه استان البرز در این طرح 40 هزار دانش آموز بوده، افزود: تاکنون بیش از 60 هزار نفر دانش آموز ابتدایی در این طرح ثبت نام کرده اند.
وی اظهار داشت: با وجود اقدامات زیادی که در این حوزه در حال صورت گرفتن است اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.
مهران نیا گفت: هدف آموزش و پرورش استان این است که با تشویق دانش آموزان و کشاندن پای خانواده هایشان در برنامه های فرهنگی و قرآنی بتوانیم در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه قدم های بیشتری برداریم.
وی ادامه داد: در برخی از نواحی آموزش و پرورش استان دانش آموزان زیادی داریم که حافظ کل قرآن هستند اما عقب ماندگی های زیادی نیز در این بخش داریم.
مهران نیا افزود: مشارکت خانواده ها و فراگیری فعالیت های قرآنی از جمله عواملی است که به توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه کمک می کند.
وی ادامه داد: هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان برای افراد زیر 12 سال به صورت کتبی نیست بلکه شفاهی برگزار می شود و امیدواریم تا بتوانیم به بهترین شکل این مسابقات را امسال نیز برگزار کنیم.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.