قربانعلی قره باغی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعاون روستایی البرز از بهمن ماه سال 89 کار خود را آغاز کرد، افزود: تعاون روستایی استان تا پیش سال 90
52 تشکل تعاونی بود که اکنون این رقم به 85 تشکل افزایش یافته است.
وی گفت: بیش از 30 هزار نفر از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی عضو تعاونی ها و اتحادیه های تعاون روستایی استان هستند.
قره باغی افزود: این تشکل های روستانی در بخش هایی همچون 39 تعاونی کشاورزی و شهرستانی، 13 تعاونی روستایی، هفت تعاونی تولید، پنج تعاونی زنان، چهار نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستانی، یک نظام صنفی استانی و2 اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: همچنین یک اتحادیه تعاونی روستایی استانی، چهار شرکت کشاورزی استانی، 6 اتحادیه تعاونی کشاورزی استانی و سه انجمن خبرگان کشاورزی (نظرآباد، ساوجبلاغ، کرج) از دیگر این تشکل ها بوده که در زمان حاضر مشغول خدمات رسانی به تعاونی ها و تشکل ها و بهره برداران استان هستند.
سرپرست تعاون روستایی البرز گفت: اکنون ادارات تابعه تعاون روستایی البرز در سه شهرستان کرج ، ساوجبلاغ و نظرآباد فعالیت دارند.
وی به فعالیت های این اداره کل اشاره کردو گفت: امسال میزان توزیع انواع نهاده های کشاورزی در روستاها از جمله بذور اصلاح شده، کودهای شیمیایی، سموم شیمیایی و همچنین مواد سوختی و آرد روستایی با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.
وی خاطر نشان کرد: آموزش و توانمند سازی نظام صنفی، خبرگان کشاورزی، آموزش اعضاء، ارکان و کارکنان شرکتهای تعاونی تولید و سهامی زراعی و جذب تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی توسط شبکه نیز با رشد خوبی روبرو بوده است.
سرپرست تعاون روستایی استان البرز در ادامه تصریح کرد: از مهمترین اقدامات و شاخص های مهم سازمان استان البرز از بدو تاسیس تاکنون نظارت بر اجرای عملیات آب و خاک در شرکتهای تعاونی تولید، شرکت در نمایشگاههای ملی، استانی، خارجی، تشکیل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستانهای استان البرز و ساماندهی مجامع تعاونی ها و اتحادیه های روستایی و کشاورزی بوده است.
وی، تامین توزیع میوه شب عید و ایام نوروزی سال بر اساس ستاد تنظیم بازار برای عموم شهروندان استانی، ساماندهی فروشگاه های مصرف، تعمیر و بازسازی انبار و ساختمان از محل اعتبارات استانی، جذب تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی توسط شبکه، ارزشیابی شرکت ها و اتحادیه های تعاونی روستائی و کشاورزی و زنان و توسعه کشت های گلخانه ای در شرکتهای تعاونی تولید و سهامی زراعی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
قره باغی گفت: ایجاد سامانه پیام رسان، تهیه مستند از توانمندی ها و قابلیت های تشکل های موفق تحت پوشش، پروژه انتقال پساب به اراضی ماهدشت از ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب به کارفرمایی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و پیمانکاری بخش خصوصی که در سال 1396 قرارداد آن منعقد شده و در حال اجرا می باشد از دیگر این اقدامات است.
وی اجرای پروژه شبکه آبیاری تحت فشار اراضی ماهدشت به کارفرمایی شرکت تعاونی تولید ماهدشت (کرج) و پیمانکاری بخش خصوصی که در سال 1396 قرارداد آن منعقد شده و در حال اجرا می باشد را از دیگر این اقدامات عنوان کرد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.