به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر کرج ضمن تبریک ایام الله دهه فجر افزود: از امروز وارد دهه 50 سالگی انقلاب اسلامی می شویم در حالی که بدخواهان نظام تلاش می کردند تا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب دیده نشود.
وی با اشاره به اینکه ابرقدرت ها در خارج از کشور همواره تلاش می کنند تا انقلاب و نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند، خاطرنشان کرد: عده ای نیز در داخل کشور می کوشند تا به مردم گسترش فساد، بحران اقتصادی و ... را جلوه دهند اما ملت ایران به کوری چشم دشمنان در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ آنان به ویژه رئیس جمهوری آمریکا را می دهند.
وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران 40 سال قبل به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و به پشتوانه مردم و توکل بر خدا مهندسی و معماری شد.
امام جمعه کرج یادآور شد: امروز 12 بهمن سالروز بازگشت امام خمینی (ره) پس از 15 سال دوری و تبعید در سال 57 از وطن به ایران است و مردم در این روز 33 کیلومتر مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا را با استقبالی بی نظیر از رهبرشان در تاریخ به ثبت رساندند.
وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) در آن سال مطالب مهمی را در سخنرانی که داشتند بیان فرمودند، تصریح کرد: امروز دنیا انقلاب ایران را می شناسد و از آن الگو می گیرد زیرا انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام به جهان صادر شده است.
حجت الاسلام حسینی همدانی با بیان اینکه بدخواهان انقلاب تلاش می کنند تا چهره بدی از انقلاب را به دنیا نشان دهند اما مردمی که در کشورهای مختلف در مقابل ابرقدرت ها و یا حکومت هایشان می ایستند در مصاحبه ها و مطالبی که می نویسند عنوان می کنند که از انقلاب ایران الگو برداری کرده اند.
وی گفت: تفکر انقلاب ایران در جهان تفکر حاکم است و این موضوع مهم برای ابرقدرت ها خوشایند نیست و احساس خطر می کنند که می کوشند آرمان ها و اهداف انقلاب را زیر سئوال ببرند.
وی تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی تمام شده پس این همه هجمه ها برای چیست و وزیر خارجه آمریکا می گوید باید شرایطی ایجاد شود تا نظام سیاسی ایران عادی شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: در طول 40 سال گذشته هر زمان بر اساس تفکر انقلاب حرکت کردیم از بن بست بیرون آمدیم لذا باید در خط امام و شهدا با تبعیت از رهبری حرکت کنیم.
حجت الاسلام حسینی همدانی با تاکید بر اینکه تفکر و روح انقلابی زنده است ، بیان داشت: دشمنان این بار با جنگ روانی، سیاه نمایی و فشار اقتصادی در کنار اسلام هراسی علیه انقلاب اسلامی را راه انداخته اند که باید هوشیار باشیم.
وی با بیان اینکه خط امام خمینی (ره) باید در جامعه از جمله در صدا و سیما بازخوانی شود که چگونه آن حضرت در سن بالا این انقلاب سیاسی، فرهنگی و مذهبی را رهبری کرد و دنیا را تحت تاثیر قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر انقلاب هایی که تاکنون در جهان رخ داده، رهبران جوان و میانسال داشتند اما رهبر انقلاب ایران پنچ برابر سن جوانان آن سالها سن داشتند اما همه پیرو او بودند.
امام جمعه کرج به طنین انداز کردن روحیه استکبارستیزی در جهان توسط امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: انقلاب ایران به تمام نقاط جهان صادر شد به گونه ای که این روحیه امروز در کشورهای غیرمسلمان نیز دیده می شود.
وی به آشوب هایی که طی چند ماه گذشته در فرانسه رخ داده اشاره و تصریح کرد: مردم معترض می گویند از انقلاب ایران الگو گرفته اند.
وی ادامه داد: امام در مسیر انقلاب و خدا گام برمی داشت و غرق در توحید بود و از ابرقدرت ها ترس نداشت و کسی را هم نمی ترساند.
خطیب جمعه کرج بیان داشت: امام، غرب و آمریکا را تحقیر می کرد و امروز مواضع قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه غرورآفرین است.
وی ادامه داد: 18 بهمن ماه سالروز عملیات فکه است که منشا برکات مختلفی بود و همچنین رزمایش ارتش که پیام روشنی داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برکات پرداختن زکات و انفاق در جامعه پرداخت و افزود: در قرآن کریم به این مهم توصیه و روایاتی از ائمه اطهار (ع) نیز بر آن سفارش شده است.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.