به گزارش ایرنا، حسن مدیرروستا روز شنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوا و کمیته مبارزه با گرد و غبار استان البرز که در سالن کنفرانس باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: یکی از برنامه های شهرداری راهبری تمام ایستگاه های پایش هوا است که قبل از این در اختیار محیط زیست بوده است.
وی اظهار داشت: به این منظور در تفاهم نامه ای که با محیط زیست منعقد شد این راهبری به شهرداری واگذار شد.
وی به افزایش تعداد ایستگاه های پایش هوا در استان اشاره کرد و گفت: تا کنون 9 ایستگاه در استان فعال بوده که 2 دستگاه دیگر خریداری شده و تا یک ماه آینده در میدان جمهوری و بلوار سرداران کرج نصب و راه اندازی می شوند.
وی با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت کیفیت هوا، افزود: همچنین 2 دستگاه نمایشگر آلودگی هوا خریداری و نصب می شود.
مدیرروستا در ادامه به دیگر اقدامات شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرای طرح آبخیزداری در حوضه آبریز منتهی به شهر سال گذشته 10 میلیارد ریال در ارتفاعات هزینه شده و امسال هم 10 میلیارد ریال دیگر در نظر گرفته شده است.
وی گفت: همچنین بررسی استفاده از انرژی نو به جای انرژی های فسیلی در فضای عمومی شهری در برنامه است که شورای شهر 50 میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته که شهرداری برای سال 97 موظف به عملیاتی کردن آن است.

***ارتقای معاونت خدمات شهری کرج
مدیر روستا ادامه داد: یکی از مصوبات شورای شهر کرج تصویب تغییر اسم مجموعه خدمات شهری به معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهری و ارتقای این مجموعه است.
وی یکی دیگر از اقدامات برای بهبود وضعیت شهری را ساماندهی خودروهای لجن کش عنوان کرد و گفت: سال ها برای نبود محل تخلیه لجن کش ها مشکل داشتیم که با همکاری آبفای استان محلی در نظر گرفته شده است که با اعتباری که در شهرداری در نظر گرفته شده اجرایی شد.
وی افزود: در هفته جاری این محل راه اندازی می شود و امیدواریم دیگر در محیط باز، جوی ها و رودخانه ها شاهد تخلیه لجن کش ها نباشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج اظهار داشت: همچنین امکان سنجی استفاده از گیاهان مقاوم به شوری و کاهنده مشکلات محیط زیست در برنامه است.
وی اضافه کرد: کاهش وابستگی به آب شرب از دیگر برنامه ها بود که اکنون 85 درصد فضای سبز شهری از آب خام استفاده می کند.
مدیرروستا ساماندهی صنوف مزاحم از لحاظ صدا و زیست محیطی را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: هفت صنف از صنوف به خارج از شهر رفته و آهنگری ها هم در شرف انجام است.
وی همچنین به ایجاد زیرساخت های لازم برای طرح ترافیک و تامین دوربین ها اشاره کرد و افزود: دوربین ها نصب شده و فقط منتظر هتسیم که ناجا کد جریمه را به مجموعه شهرداری کرج ابلاغ کند و این دوربین های کنترل ترافیک می تواند اعمال قانون را به درستی انجام دهد که پی گیری ها انجام شده است.
وی با بیان اینکه کار مطالعاتی راه اندازی اتوبوس های بی آرتی در کرج نیز انجام شده، اظهار داشت: قطار شهری کرج یکی از اولین پروژه هایی بود که در کشور کلنگ زنی شده ولی در 4 سال گذشته کاملا تعطیل بود ولی اکنون آغاز شده است.
مدیرروستا اضافه کرد: راه اندازی قطار شهری هزینه سنگینی برای شهر دارد ولی امیدواریم طبق قول های مساعد تا یکسال آینده یکی از خط ها به بهره برداری برسد.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.