به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: تنوع اقوام، مهاجرپذیری و رشد سریع جمعیت موضوعات مهمی هستند که نیازمند توجه ویژه مسئولان ملی به این استان است.
وی ادامه داد: با وجود چالش ها و مشکلات مختلف ، مردم البرز در نهایت آرامش در کنار هم زندگی می کنند.
شهبازی گفت: وضعیت البرز در گزارش های ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، غیر طبیعی نیست و در بسیاری از شاخص ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: تنها در 2 شاخص نیازمند توجه و برنامه ریزی ویژه هستیم که این امور را نیز با توجه به راهکارهای تعیین شده دنبال خواهیم کرد.
استاندار البرز با تاکید بر لزوم افزایش اقدامات و برنامه ها در راستای پیشگیری از اعتیاد، اضافه کرد: در البرز تمام دستگاه های اجرایی، نهادها و سازمان های مردم نهاد با اتحاد و انسجام درصدد مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از گسترش آن هستند.
وی گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده حدود 12 درصد تولید ناخالص ملی صرف مقابله با خسارات ناشی از مواد مخدر می شود که با پیشگیری و آگاهی بخشی می توان این اعتبار کلان را در جهت توسعه و رشد کشور مورد بهره برداری قرار داد.
شهبازی افزود: اقدامات مقابله ای در عین حال که تاثیرگذار و مهم هستند، اثرات مخربی نیز در ابعاد دیگر خواهند داشت از این رو باید بیشترین تمرکز بر روی پیشگیری باشد.
وی عنوان کرد: در البرز سازمان های مردم نهاد در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد بسیار فعال و پویا هستند و بخش خصوصی نیز در حوزه ترک اعتیاد کمک حال استان است.
استاندار البرز گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و راهبردها و تاکیدات رییس جمهوری مبنی بر ضرورت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، به خصوص اعتیاد به مواد مخدر، البرز نیز برنامه محور ورود و اقدام کرده است.
وی افزود: در حوزه های فرهنگی استان باید ستادی تشکیل شود تا با آسیب شناسی در محیط های دانشگاهی و کارگری در راستای مبارزه با گسترش اعتیاد، تصمیم ساز باشد.
شهبازی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات این جلسه و اعتباراتی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تخصیص می یابد، درصدد تسریع در راه اندازی اردوگاه ماده 16یا بازپروری معتادان استان هستیم.
وی گفت: فرمانداران نیز با تشکیل مستمر و منظم ستاد های فرعی مبارزه با مواد مخدر، نسبت به عملیاتی کردن مصوبات ستاد اصلی و پیگیری و ریشه یابی آسیب های هر شهرستان اقدام کنند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.