احمدرضا فیروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این مسابقات را مصداق بارزی از کرسی‌های آزاد اندیشی ذکر کرد.
وی گفت: ترویج فضای مناسب برای فکر کردن در بین دانشجویان با رعایت اصول مناظره و تقویت پژوهش، پرسشگری و توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو در میان قشر دانشجو از اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی افزود: اهمیت مناظره و گفت و گو بر کسی پوشیده نیست‌ ، لاکن ارزشمندی مناظره منوط به انگیزه فرد از انجام آن است.
فیروزی گفت: درمناظره ها می‌توان اهداف مختلفی را دنبال کرد که یکی از مهم‌ترین و اخلاقی‌ترین این اهداف کشف حقیقت در مناظرات علمی است ، چراکه در جریان مباحثه و گفت وگو بهتر می‌توان حقایق را شناخت.
وی افزود: این مسابقات به صورت گروه های دانشجویی چهار نفری برگزار می‌شود و اعضا هر گروه درباره موضوع مناظره به گفتمان و تحقیق می پردازند.
سرپرست جهاد دانشگاهی البرز گفت: در هر مسابقه سه داور از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حضور دارند و قضاوت داوران بر اساس آیین نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیاز دهی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: مسابقه در هر مرحله به صورت حذفی برگزار می شود و این روش تا رسیدن 2 گروه به مرحله نهایی و معرفی گروه‌های برتر برای حضور در مسابقات منطقه‌ای و کشوری ادامه می یابد.
فیروزی گفت: دانشجویان علاقه مند برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز واقع در دانشگاه خوارزمی ، مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02634505151 تماس بگیرند.
این مسابقات برای چهارمین سال متوالی توسط جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود.
سال گذشته 2 تیم از دانشگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و علوم پزشکی البرز به مرحله منطقه‌ای مسابقات در دانشگاه تهران راه یافتند.
دانشجویان می توانند حداکثر تا پنجم اسفند ماه برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کنند.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.