علی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: لیست آموزشگاه ها و شرکت های سینمایی که به صورت غیر قانونی در حال فعالیت هستند و مدعی داشتن مجوز هستند را در اختیار نیروی انتظامی قرار داده ایم.
وی اضافه کرد: گزارش هایی مبنی بر سوء استفاده های مالی و مسایل اخلاقی از این به اصطلاح شرکت های سینمایی غیرمجاز دریافت شده است.
نوروزی عنوان کرد: کسانی که از این موسسات غیر مجاز اطلاعاتی دارند، به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گزارش تا برخورد جدی صورت گیرد.
رئیس ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری استان البرز ادامه داد: انتظار ما از علاقمندان به این حوزه این است که ابتدا مجوز آموزشگاه مورد نظر را بررسی کنند و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استعلام بگیرند.
نوروزی افزود: حضور افراد دلال، سودجو و سوء استفاده گر می تواند به حیثیت افرادی که آبرومندانه در حوزه سینما در حال فعالیت هستند، آسیب برساند.
مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: پس از بررسی ها مشخص شده که برخی از این شرکت ها وظیفه تهیه سیاهی لشکر برای فیلم های سینمایی دارند، اما به صورت غیر قانونی در حوزه های دیگر فعالیت می کنند.
نوروزی افزود: اگر چه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین تعریفی برای این شرکتها نداریم و در این رابطه خلاء قانونی وجود دارد، اما اینکه شرکتی بدون داشتن مجوز و ضوابط واردحوزه دیگران شده و ادعای آموزش بکند، برای ما قابل قبول نیست و این موضوع پیگیری و برخوردهای لازم نیز از سوی نیروی انتظامی صورت گرفته است.
14 آموزشگاه آزاد سینمایی مجوزدار در استان البرز وجود دارد که از این تعداد هشت آموزشگاه فعال هستند.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.