به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: چند روزی است که دولت آمریکا بر سر تخصیص بودجه تعطیل شده لیکن حاکمان این کشور در این وضعیت می خواهند برای دنیا تصمیم گیری و جهان را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: آمریکا امروز از درون در حال از هم پاشیدن است، اگر چه در بیرون این کشور دیگر کسی برای کاخ سفید اهمیتی قائل نیست.
امام جمعه کرج بیان داشت: رئیس جمهوری آمریکا، مخفیانه وارد عراق شد و در فضای ترس با نظامیان خود دیدار کرد لیکن حرمت حاکمیت عراق را نادیده گرفت.
آیت الله حسینی همدانی گفت: رئیس جمهوری آمریکا با این اقدام حاکمیت کشور عراق را نقض و به مسئولان و مردم این کشور توهین کرد که این نشانه خوی یاغی گری کاخ سفید است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: یک عده در درون کشور تمام فکرشان آمریکا است اما بدانند که آمریکا تمام شده و این افراد باید به فکر جای دیگری باشند.
آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: 9 دی ماه به دلیل حضور مردم یعنی صاحبان اصلی انقلاب، یوم الله شد و این روز سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان داد.
وی با بیان اینکه لازم است برای برگزاری هر چه باشکوهتر 9 دی ماه امسال بیش از همیشه فعالیت کنیم، اظهار داشت: 9 دی ماه مربوط به قشر، حزب و گروه خاصی نبوده زیرا همه مردم به فرمان ولی فقیه آمده بودند تا از نظام اسلامی دفاع و حمایت کنند.
آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: در 9 دی ماه امسال نیز حضور گسترده و همه جانبه ملت ایران، بار دیگر سیمای پلید آمریکا و نوکرانش را سیاه خواهد کرد.
خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه اتحاد و یکپارچگی، دشمن شکن است گفت: طی 40 سال گذشته ، مرکز تصمیم سازی در آمریکا رویکردهای مختلفی را برای ضربه زدن به نظام داشته است.
وی ادامه داد: روزی ما را تشویق به همکاری و تسلیم می کردند و زمانی که متوجه می شدند که این زمینه ها فراهم نیست سعی داشتند تا جلوی پیشرفت های ما را در زمینه های مختلف بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: دشمنان محدودیت های علمی، اقتصادی، منطقه ای و رفت و آمد را برای ما ایجاد کردند که هنوز نیز وجود دارد اما هیچ کدام از این تحرک ها تاکنون تاثیری نداشته و نخواهد داشت.
آیت الله حسینی همدانی افزود: تلاش های مختلف نظامی برای نابودی ایران مطرح کردند و زمانی که دیدند این تلاش ها نیز نتیجه نمی دهد به روش تغییر نظام از درون روی آوردند.
وی گفت: دشمنان، تغییر باورهای دینی و سبک زندگی افراد را به عنوان یک هدف برای مقابله با نظام اسلامی در پیش گرفته اند.
امام جمعه کرج بیان داشت: در این شرایط بازخوانی فتنه های استکبار در ایران برای مقابله با نظام، در سال ها 78، 88، دی 96 و تیر 97 می تواند ما را نسبت به توطئه های دشمنان بیدار و ما را هوشیارتر سازد.
وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی و حضور مردم در تمام صحنه ها یکی از کارکردهای مهم نظام اسلامی است، خاطر نشان کرد: این مساله به شدت دشمن را آزار می دهد تاآنجا که می خواهند بین مردم و نظام فاصله بیندازند.
آیت الله حسینی همدانی گفت: در فتنه سال 88 اردوکشی خیابانی به راه انداختند و با ادعای تقلب در انتخابات می خواستند نظام و قانون اساسی را زیر سئوال ببرند.
وی افزود: با درایت رهبری و حضور به موقع مردم در صحنه این توطئه آنها نیز خنثی و ثابت شد که ملت ایران حتی یک قدم از اصول خود عقب نشینی نخواهند کرد.
وی گفت: رئیس جمهوری آمریکا به صراحت بر عزم کشورش برای ضربه زدن به ایران و اینکه آمریکا در کنار مردم ایران برای آزادی است تاکید می کند که این به معنی دخالت در امور دیگر کشورها است.
نماینده ولی فقیه در البرز بیان داشت: امسال نیز آمریکا، خصومت خود را از بر هم زدن برجام و تشدید تحریم ها آغاز کرده تا با وارد کردن فشار اقتصادی، سبب نارضایتی مردم شود، این در حالی است که عوامل داخلی استکبار نیز از اعتراضات مردمی و ضعف مدیریت که در برخی قسمت ها وجود دارد به دنبال این بوده که بین مردم و نظام فاصله بیندازند.
آیت الله حسینی همدانی گفت: برای ترساندن مردم، از تحریم های کمر شکن نام بردند و آمریکا با گستاخی بیان می کند که ایران اگر می خواهد مردمش غذا داشته باشند باید گوش به فرمان کاخ سفید باشد.
امام جمعه کرج اظهار داشت: هیچ کدام از این تحریم ها تاکنون جواب نداده و جواب نخواهد داد، مردم ما در برابر دشمن سر خم نخواهند کرد.
آیت الله حسینی همدانی افزود: هجمه دشمنان به نظام اسلامی ، سیاه نمایی در کشور و تلاش برای بر هم زدن توان موشکی ایران ادامه دارد،لیکن این در حالی است که اتحاد مردم با وجود تمام کمبودها آمریکا و دوستانش را عصبانی کرده است.
خطیب جمعه کرج ادامه داد: آمریکا با وجود تمام هزینه هایی که کرده نتوانسته به آن اهداف مد نظرش در ایران دست یابد و این مساله به شدت دشمنان را عصبانی کرده است.
وی گفت: دشمن برای از بین بردن اتحاد و انسجام ملی ما از هر ابزاری مانند باورهای دینی و ملی استفاده می کند و در سابقه تمدنی چند هزار ساله کشورمان انحراف به وجود بیاورد.
نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اینکه در سالروز ولادت حضرت مسیح(ع) اختلافات فراوانی وجود دارد خاطر نشان کرد: با گسترده تر شدن تفکرات سکولاریستی و لائیکی در غرب، وجه دینی سال نو نیز کاهش یافته و جشن های سال نو بدون توجه به آئین های دینی آن برگزار می شود.
آیت الله حسینی همدانی افزود: در کشور ما نیز دشمن با همین باورهای دینی سعی می کند تا به ما ضربه و بین مردم و نظام فاصله بیندازد، یک روز افکار را به سمت تخت جمشید و کوروش می برد و روز دیگر به مکان های دیگر و به دنبال بازی دادن است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برجام اشاره کرد و اظهار داشت:د قرار بود همه تحریم های بانکی و مالی در روز اول اجرای توافق برجام از بین برود.
آیت الله حسینی همدانی افزود:مردم به خوبی همه چیز یادشان هست و نباید سرنوشت برجام را با اوضاع اقتصادی مردم گره زد.
وی در ادامه با اشاره به حساسیت بودجه گفت: به دلیل مشخص نبودن وضعیت فروش نفت باید دربحث درآمدها و هزینه ها شفافیت بیشتری انجام گیرد و اقتصاد کشورمان را نجات دهیم.
امام جمعه کرج افزود: آن چیزی که امروز می تواند اقتصاد کشور را نجات و تولید و اشتغال را در کشور رونق بخشد، فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای تولید داخل است.
وی بیان داشت: برخی از تولیدات کشور و استان البرز از نمونه های خارجی آن بسیار بهتر بوده و با خرید هر کالای داخلی می توان به توسعه کشور و رفع بیکاری کمک کرد.
حسینی همدانی ادامه داد: برای مبارزه با آمریکا باید یک فرهنگ را هر چه بیشتر در میان مردم گسترش داد و آن نیز فرهنگ استفاده و خرید کالای ایرانی است تا چرخ ممکلت بچرخد و اقتصاد کشور نجات یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: مقام معظم رهبری از این ایشان به عنوان استاد بزرگ حوزه و کارگزار باوفا نظام نام برده که گذشته از فعالیت های علمی مهمی که داشتند، دارای شخصیتی خدوم، فعال، مسئولیت پذیر و خلاق بودند.
نماینده ولی فقیه در البرز به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: استان البرز در نرخ باسوادی در بین استان های کشور نمونه است و در این رابطه از سایر استان ها جلوتر است.
آیت الله حسینی همدانی به سالروز نامه تاریخی امام(ره) به گورباچف پرداخت و گفت: امام (ره) با آن تیزبینی که داشت فروپاشی شوروی را پیش بینی و رئیس جمهوری این ابرقدرت را به حق دعوت کرد اگر چه ایشان نپذیرفتند و عاقبت شان را هم دیدیم.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.