مهدی مهرور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براین اساس فرمانداران ، بخشداران و شورای مدیریت بحران در استان و شهرستان ها باید در آماده باش کامل باشند و پیش بینی اسکان موقت برای مسافران ضروری است.
وی ادامه داد: این سامانه سرد بارشی از صبح پنجشنبه ششم دی ماه تا عصر جمعه هفتم دی ماه وارد استان می شود که پیامد آن آسمانی ابری و مه آلود، وزش باد ، بارش باران و برف در پاره ای از نقاط شهری استان و نیز ارتفاعات طالقان ، دیزین و جاده چالوس با شدت بیشتر و بصورت بارش برف خواهد بود.
وی افزود: اعضای شورای هماهنگی شهرستان ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ کنند.
مهرور گفت: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) ، مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها ضروری است.
وی، بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید کرد.
مهرور بر لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری نیز تاکید کرد و گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری درجاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ خودداری و در صورت نیاز به تردد دراین مکان ها زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.