فردین حکیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس جدیدترین گزارش ایستگاه های سنجش کیفیت هوای این استان، شاخص کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ ونظرآباد بالاتر از عدد 100 قرار گرفته است.
«قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا بین 101 تا 200 نشان دهنده وضعیت ناسالم هوا برای گروه های حساس است».
وی اظهار داشت: شاخص کیفیت هوا در این شهرستان ها به ترتیب 143، 121 و 110 اعلام شده است.
هواشناسی استان البرز روز گذشته گزارش داد که بر اساس تحلیل آخرین الگو های پیش یابی هواشناسی حاکی از استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی هستیم.
بر اساس این گزارش به تدریج اواخر هفته جاری با ورود سامانه بارشی کیفیت هوا در سطح سالم قرار خواهد گرفت.
هواشناسی استان اعلام کرده که وضعیت جوی روز چهارشنبه،قسمتی تا ابری،آلودگی هوا، اواخر وقت پاره ای نقاط احتمال بارش و پس فردا پنجشنبه، قسمتی تا ابری، وزش باد، به تدریج هنگام عصر رگبار و رعد و برق خواهد بود.
سرعت وزش باد روز چهار شنبه به 20 کیلومتر در ساعت می رسد و روز پنجشنبه سرعت وزش باد به 48کیلومتر در افزایش می یابد که منجر به جابجایی هوا و استقرار هوای سالم در استان می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز به مردم توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری های قلبی،ریوی، افراد مبتلا به این بیمارهای ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
در استان البرز 9 ایستگاه سنجش کیفی هوا مستقر است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.