به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی ارجمند روز سه شنبه در همایش منطقه 2 زکات کشور که در موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود: 69 آیه در قرآن کریم و 2 هزار حدیث در خصوص زکات داریم که بیانگر اهمیت این مقوله است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص کوتاهی مسئولان نسبت به زکات طلب مغفرت کرده و درخواست راه اندازی یک نهضت در این خصوص داشتند که فقط با نیروهای دولتی میسر نمی شود.
وی افزود: اساس اسلام بر زکات است و نگاه قرآنی بر زکات بسیار وسیع تر از آنچه که اجرا می شود، می باشد به طوریکه حتی خمس، انفاق و صدقات هم جزو زکات به شمار می روند و اگر به درستی پیاده شود از هر مکتب اقتصادی بی نیاز می شویم.
ارجمند تصریح کرد: ساختار اقتصاد کشورما یک ساختار سکولار است و زکات را نمی دانیم کجای این سیستم گره زده وپیوند دهیم در حالیکه زکات باید مبنای مکتب اقتصادی باشد.
وی با بیان اینکه این سمینار به صورت مشترک بین جهاد کشاورزی البرز و کمیته امداد استان برگزار می شود، اظهار داشت: بیشتر زکات پرداختی در استان به صورت مستحبی و ازسوی خیرین پرداخت می شود در حالیکه زکات به 9 محصول همچون گندم، جو، خرما، کشمش، شتر، گاو، گوسفند، طلا و نقره مسکوک تعلق می گیرد.
همایش منطقه 2 زکات کشور با حضور مسئولین زکات استان های تهران، قم، مرکزیف قزوین و البرز و همچنین سه سازمان حفظ نباتات کشور، سازمان تات (سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و سازمان تعاون روستایی برگزار شده است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.