به گزارش ایرنا، فرحناز مینایی پور عصر دوشنبه در همایش مهرورزی و اخلاق در خانواده که در سالن امام علی (ع) کرج برگزارشد، اظهارداشت: زنان در چهل سالی که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می گذرد نقش پررنگی در تربیت نسل جوان و تحکیم بنیان خانواده داشته اند.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای زنان و دختران بسیار مهم بود زیرا نقش ها و فرصت های اجتماعی و سیاسی بزرگی را بعد از انقلاب پذیرفتند.
مینایی پور اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در کارآفرینی و بحث تجارت نقش موثری داشتند به گونه ای که در انجام فعالیت های اقتصادی متناسب با مردان در جامعه توانستند حرکت کنند.
وی گفت: این قشر در زمینه های سیاسی توانستند حضور خوبی داشته باشند و به عضویت تشکل ها و حزب ها در آیند اماهنوز نتوانسته اند، پست های مدیریتی را به دلیل عدم تغییر نگرش مسئولان نسبت به توانمندی هایشان به خود اختصاص دهند.
وی در ادامه به حضور بیشتر بانوان در عرصه سیاسی پرداخت وعنوان کرد: فعالیت بیشتر بانوان در این حوزه موجب شناخته شدن توانمندی ها و خلاقیت آفرینی آنان می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این همایش گفت: باید توانمندسازی دختران در اولویت فعالیت های تربیتی مدارس قرار گیرد زیرا دختران در آینده نقش مهم مادری را در جامعه بر عهده دارند.
سالار قاسمی اظهارداشت: ارتقاء و پیشرفت جامعه به مدیران، معلمان و مادران بستگی دارد لذا جامعه ای به منزلت ، رشد و بالندگی خواهد رسید که به این سه رکن اثر گذار اهمیت بدهد.
وی با اشاره به جایگاه زنان در دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ، تصریح کرد: جامعه موفق است که مادران آگاه و دانا داشته باشد و به همین دلیل باید به آموزش مهارت های مربوط به خانواده توجه ویژه کرد.
همایش مهرورزی و اخلاق با محور، تکنیک های تاثیر گذاری روابط در خانواده، احترام متقابل قدم اولیه ارتباط ، همدلی موثر و همراهی اعضای خانواده، نقش زبان کودکی در ارتباط با فرزندان و هوشیاری در حضور اعضای خانواده با حضور کارشناسان امور بانوان و رابطین امور بانوان در مدارس استان البرز برگزار شد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.