به گزارش ایرنا، مرتضی اکبرپور روز دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی بیستمین تمرین سراسری زلزله وایمنی با عنوان مدرسه ایمن و جامعه تاب آور در البرز افزود: این تمرین روز چهارشنبه هفته جاری به صورت سراسری در مدارس البرز برگزار می شود.
وی بیان داشت: 19 تمرین مقابله با زلزله سال های گذشته در تهران برگزار شد و لازم است تدابیر جدی دراین زمینه صورت گیرد.
اکبرپور از دستگاه های اجرایی خواست با توجه به حساسیت موضوع با تمام توان و امکانات خود برای هرچه بهتر برگزار شدن تمرین اقدام لازم را به عمل آورند.

وی گفت: ایمن سازی مدارس، اماکن عمومی و دولتی، واحدهای مسکونی شهری و روستایی با توجه به مخاطرات طبیعی و بروز حوادث احتمالی از جمله نکات مهمی است که باید ازسوی دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: آموزش تمام شهروندان و اجرای طرح های آموزشی برای مقابله با بحران و کاهش خسارت های ناشی از آن نیز ضروری است.
اکبرپور افزود: با توجه به اینکه البرز استانی ویژه در کشور محسوب می شود و فرصت ها و تهدیدهای فراوانی دارد براین اساس تعامل بیشتر برای آمادگی دربرابر مخاطرات طبیعی در این استان ضروری است.
مدیرکل بحران استانداری البرز نیز گفت: هماهنگی و برنامه ریزی بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس، وظایف هر نهاد برای اجرای مانور در مدارس این استان مشخص و به نمایندگان دستگاه ها اعلام شد.
مهدی مهرور افزود: این مانوربا هدف ارتقاء آمادگی و ترویج فرهنگ ایمنی در دانش آموزان انجام می شود که درمانور امسال در کنار دانش آموزان، ساکنان محله های مجاور مدارس نیز در فرایند مانور مشارکت داده شوند.
وی گفت: ادارات و نهادهای مرتبط باید تا قبل از برگزاری مانور، آمادگی کامل داشته و دراجرای هرچه بهتر آن تدابیر لازم بیندیشند.
استان البرز بر روی حدود 400 کیلومتر گسل زلزله واقع شده است و 30 آذرماه سال گذشته با فعال شدن گسل مشکین دشت ، زلزله 5.2 ریشتری و چند پس لرزه در این استان ثبت شد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.