فردین حکیمی عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیش بینی هواشناسی استان آلودگی هوا فردا در البرز استمرار دارد.
وی گفت: با اعلام تعطیلی مهدکودک ها، تدابیر لازم برای مرخصی مادران شاغل دارای فرزند مهدکودکی نیز اتخاذ شده تا مشکلی در این خصوص برای مادران و کودکان پیش نیاید.
حکیمی بیان داشت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان و با توجه به شرایط پایداری و سکون هوا هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم برای تمام گروه ها می باشد.
وی افزود: اکنون شاخص کیفیت هوا در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس به ترتیب 155، 160، 165 و 166 است، از این رو توصیه می‌شود، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و فعالیت های خود را به حداقل برسانند و سایر افراد نیز از فعالیت های طولانی و سنگین در خارج از منزل اجتناب کنند.
حکیمی ازمردم خواست در این وضعیت از هرگونه فعالیت آلاینده مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرپاشی و غیره خودداری کنند.
وی همچنین استفاده از ماسک استاندارد مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند، توصیه کرد.
همچنین استفاده از خودروهای عمومی و کاهش سفرهای درون شهری با ستفاده خودروی شخصی برای کاهش آلودگی هوا توصیه می شود.
از ابتدای امسال تاکنون 12 روز هوای البرز در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.