عباس زارع روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پس از انتخاب و معرفی شهردار برای جبران برخی کاستی ها، بلافاصله کارگاه های عمرانی فعال شد .
وی بیان داشت: اکنون خط 2 پروژه قطار شهری کرج که سال ها متوقف شده بوده با فعال سازی کارگاه ها پیش می رود.
«خط 2 قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر و 27 ایستگاه کمالشهر کرج را به شهرستان شهریار استان تهران متصل می کند که عملیات احداث این پروژه عظیم از سال 84 آغاز شده وتاکنون 15 کیلومتر از تونل این خط بین میدان دانشگاه خوارزمی در غرب و میدان شهید سلطانی در جنوب شرقی کرج ، حفاری شده است.»
زارع با بیان اینکه مهم ترین مشکل قطار شهری کرج تامین منابع مالی آن است ، گفت: پیگیرفروش اوراق مشارکت برای این پروژه بزرگ هستیم و امیدواریم همکاری تنگاتنگ با دولت در خصوص تامین اعتبار آن به وجود بیاید.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: رئیس جمهوری در سفر سال گذشته خود به استان البرز، قول تامین اعتبار یک هزارو700 میلیارد ریالی برای قطار شهری کرج دادند که پیگیر تامین اعتبار آن هستیم.
این مسئول بیان داشت: راه های دیگر تامین منابع مالی قطار شهری از موضوعاتی است که شورا و شهرداری آن ها را دنبال خواهند کرد.
زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای پروژه بزرگراه شمالی کرج ، گفت: این پروژه اکنون در حال انجام است و گره تامین مالی داشت که در قالب یک لایحه و ارسال آن به شورای شهر کرج مشکل رفع شد.
«بزرگراه شمالی کرج به طول حدود 19 کیلومتر در امتداد بزرگراه شهید همت شرق و غرب کرج را به هم متصل می کند که این پروژه سه سال پیش ساخت آن آغاز شده و حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.»
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: پروژه تقاطع بزرگ و غیرهمسطح حصارک اکنون روند تکمیلی را طی می کند.
«تقاطع حصارک که دارای 2 خط اصلی رفت وبرگشت و هفت ورودی و خروجی فرعی است از سه سال پیش عملیات احداث آن بر روی آزاد راه کرج - قزوین بین کرج و کمالشهر آغاز شده که تاکنون بخش عمده این تقاطع زیر بار ترافیک رفته است.»
زارع بیان داشت: عملیات اجرایی زیر گذر شهدای گمنام کرج از دیگر پروژه های عمرانی است که در چندماه آینده آغاز می شود.
وی ادامه داد: بر اساس بضاعت مالی شهرداری کرج ریزپروژه های متعددی در این کلانشهر در حال انجام است.
زارع تاکید کرد: اکنون مترو و بزرگراه شمالی 2 پروژه اولویت مدیریت شهری هستند، سپس پروژه های نیمه تمام و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به تدریج نهایی می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: تمام کمیسیون های این شورا با حضور اعضا فعال شده و نقطه نظرها ی مختلف و لوایح مورد بررسی قرار می گیرد.
به دنبال استعفای علی اصغر نصیری شهردار کرج در اواخر فروردین ماه امسال ، شورای شهر سه گزینه برای شهرداری انتخاب کرد که صلاحیت 2 گزینه آنان احراز نشد و وزارت کشور با ماموریت گزینه چهارم از فرمانداری به شهرداری کرج موافقت نکرد.
سرانجام مهرماه امسال علی اصغر کمالی زاده از معاونان شهرد اری به عنوان شهردار انتخاب و سکان مدیریت شهری ر ا به دست گرفت.
شورای اسلامی شهر کرج 13 عضو دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.