پیام آشنا در ادامه این مطلب در صفحات داخلی خود به نقل از مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا نوشته است: معمولا هر سال در اواخر آبان و آذرماه معضل وارونگی و آلودگی هوا به وجود می آید، امسال با توجه به بارندگی هایی که داشته ایم و پیش بینی بارش های خوب هنوز با این موضوع مواجه نشده ایم.
در ادامه این مطلب فردین حکیمی یکی از مهم ترین موضوعات در بهبود کیفیت هوا و کاهش تعداد روزهای آلوده را نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان و خاطر نشان کرد: خودروها 68 درصد از آلایندگی کلانشهر کرج را به خود اختصاص داده اند که سهم زیادی از این میزان متوجه ناوگان حمل و نقل عمومی است که متاسفانه در بحث نوسازی اتوبوس ها و نصب فیلتر خروجی اقدامی انجام نشده که شهرداری دلیل آن را کمبود اعتبار عنوان می کند.
وی در خصوص انتقال اصناف آلاینده شهری به خارج از شهر نیز گفت: این کار می تواند تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد اما در کرج به خوبی انجام نشده است.
حکیمی در ادامه این مطلب با بیان اینکه 38 درصد از آلایندگی های هوا در کرج سهم منابع ساکن همچون کارخانجات و موتور خانه ها است افزود: در این بخش، قانون هوای پاک سازمان استاندارد را مکلف کرده تا موتور خانه ادارات دولتی را بررسی کند و استاندارد سازی موتورخانه های این ادارات بایستی در دستور کار قرار می گرفت اما بسیاری از آنها در این استان این کار را انجام نداده اند.
روزنامه پیام آشنا به صاحب امتیازی موسسه همگان اندیشه زمان با مدیر مسئولی محمود حیدری و سردبیری باهره حیدری در استان البرز منتشر می شود.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.